شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نخست وزیر

چارچوب هماهنگی شیعیان: دست «السودانی» برای مبارزه با فساد باز است

چارچوب هماهنگی شیعیان: دست «السودانی» برای مبارزه با فساد باز است

یکی از اعضای چارچوب هماهنگی شیعیان گفت که این چارچوب به وعده خود مبنی بر باز گذاشتن دست نخست وزیر عراق برای مبارزه با فساد پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از نمایندگان چارچوب هماهنگی شیعیان روز دوشنبه تأکید کرد که آنها به وعده خود مبنی بر حمایت از برنامه «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برای مبارزه با فساد و باز گذاشتن دست او بدون هیچ گونه مداخله، پایبند خواهند بود.

«علی ترکی» در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه با بیان اینکه برنامه السودانی در مبارزه با فساد بر خشکاندن منابع آن متمرکز است، افزود: مأموریت محمد شیاع السودانی بر دو نکته مهم متمرکز است: نخست، ارائه خدمات و دوم، مبارزه با فساد زیرا در صورت وجود فساد نمی‌توان هیچ فعالیت اقتصادی و خدماتی را راه اندازی کرد.

وی تصریح کرد: مبارزه السودانی با فساد ابتدا بر خشکاندن منابع آن و پیگیری شخصیت‌هایی است که صرف نظر از موقعیت شغلی و سیاسی شأن، به منبع فساد تبدیل شده‌اند.

گفتنی است که کمیسیون برنامه‌ریزی پارلمان عراق نیز پیش از این بر قصد دولت برای باز کردن پرونده‌های فساد گمرکی و مالیاتی و لزوم پاسخگو کردن همه دست اندرکاران آن تأکید و اعلام کرده بود که آنچه در مقابل رسانه‌ها به نمایش در می‌آید، فقط نوک کوه یخ از باطن فساد است.