شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#پرستاران#تعداد

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد؛

۴ درصد پرستاران کشور به صورت تخصصی فعالیت می کنند

۴ درصد پرستاران کشور به صورت تخصصی فعالیت می کنند

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تعداد پرستار متخصص به ازای تعداد کل پرستاران کشور، حدود ۴ درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با عنوان این مطلب که شاخص پرستار به جمعیت در ایران پایین‌تر از میانگین جهانی است، افزود: تعداد پرستار به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در کشور حدود ۲.۲ تا ۲.۳ است که در گام نخست به ۲.۶ دهم تا پایان دولت سیزدهم می‌رسد و در یک دوره ۱۰ ساله به میانگین‌های لازم خواهد رسید.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت شاخص پرستار به جمعیت را ۸.۸ اعلام کرده است، هرچند در برخی کشورها که خدمات بهداشتی و پیشگیری ارائه می‌شود تا ۱۷ پرستار به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت اعلام شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: سالانه ۸ هزار و ۹۰۰ پرستار در مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شوند که این رقم بر اساس قانون هر سال ۲۰ درصد اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای پرستاران جدید با سازمان امور اداری و استخدامی هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا دانش آموختگان رشته پرستاری بیکار نمانند.

عبادی گفت: هر سال هزار دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در ۱۲ رشته تخصصی پذیرفته می‌شوند، اما تعداد پرستار متخصص به ازای تعداد کل پرستاران حدود ۴ درصد است که باید تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: هر سال ۸۰ دانشجوی پرستاری نیز در دوره دکتری پذیرفته می‌شوند که بیشتر به تدریس در دانشگاه خواهند پرداخت هرچند تلاش شده دوره‌های بالینی نیز برای این مقطع در نظر گرفته شود.