شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#ترکیه#عربستان سعودی

وزیر دارایی ترکیه:

آنکارا کریدور انرژی روسیه، ایران و عربستان است

آنکارا کریدور انرژی روسیه، ایران و عربستان است

نورالدین نباتی گفت: ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، کریدور انرژی وارد شده از روسیه، ایران و عربستان سعودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «نورالدین نباتی» وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت: ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، کریدور انرژی وارد شده از روسیه، ایران و عربستان سعودی است.

نباتی خاطر نشان کرد که انتقال گاز طبیعی و نفت از طریق ترکیه به صورت ایمن و با قیمت‌های رقابتی میسر شده است.

وی افزود: ترکیه در تلاش است تا پایگاهی برای انرژی باشد، چه از عربستان سعودی و چه از کشورهای دیگر.

وی ادامه داد: ترکیه و عربستان سعودی برای برقراری صلح در منطقه از یکدیگر حمایت می‌کنند و صلح به کاهش قیمت گاز و نفت کمک می‌کند.

وزیر دارایی ترکیه به اتحادیه اروپا یادآوری کرد که زمستان نزدیک است و پروژه مشترک مسکو و آنکارا تنها راه نجات اروپا از بحران گاز است.

وی افزود: اروپا در سال جاری به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه، زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت و باید در یافتن راه‌حل‌های جایگزین نماید و پروژه گاز روسیه و ترکیه تضمین می‌کند که گاز از طریق مسیرهای مطمئن و ایمن به اروپا می‌رسد.

نباتی خاطرنشان کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای تبدیل ترکیه به مرکز توزیع گاز روسیه و ایران به کشورهای قاره اروپا شد.

وزیر دارایی در مورد استراتژی ترکیه در زمینه تولید گاز گفت که کشورش مقادیر زیادی گاز در دریای سیاه کشف کرده است و انتظار می‌رود عملیات استخراج گاز در سال آینده آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه از نامزدی عربستان سعودی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ حمایت می‌کند و دو کشور در مبارزه با تروریسم از یکدیگر حمایت می‌کنند.