شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حمله تروریستی#زائران#ایرانیان

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

فارس نوشت:از اولین حمله به یک مکان مقدس در سال ۶۵ تا آخرین حمله تروریستی به زائران شاهچراغ در سال۱۴۰۱، خط مظلوم‌کُشی و تفرقه‌انگیزانه دشمنان ایران برای مردم روشن شده و هرچه که می‌گذرد، انزجار ایرانیان از دشمنان بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

ایران اسلامی ما از دیرباز تاکنون، همیشه تحت توطئه و تهدید کوردلان و متجاوزان بوده و مکان‌های بزرگ مذهبی و حرم‌های مطهر در جای جای ایران طی سال های گذشته نقطه هدف منافقین و تروریست های وهابی قرار داشته و دشمنان با هدف قرار دادن مردم عادی در این مکان های مذهبی جدا از هدف خونریزی و ناامنی در ایران، قصد تفرقه انگیزی بین شیعه و سنی را هم داشته که طبق معمول با هوشیاری و بصیرت مردم ایران همه نقشه هایشان خنثی شده است.

* قربانیان عملیات منافقین در عید قربان

منافقان و دشمنان مردم ایران در سال های پس از انقلاب بعد از آنکه توسط مردم رانده شده و طرد شده بودند، کینه های بزدلانه خود را با عملیات های ناجوانمردانه و تروریستی بر سر مردم آوار می‌کردند. آن‌ها صبح روز ۲۵ مرداد سال ۱۳۶۵ مصادف با روز عید قربان، همزمان با تشرف عده زیادی از مردم به حرم حضرت معصومه(س) خودرویی ژیان که حاوی بمب تایمری بوده در خیابان سه راه موزه نزدیک به درب باب القبله حرم حضرت معصومه سلام الله علیها منفجر و ۱۳ نفر را به شهادت رساندند و برگی دیگر از جنایات منافقین در آن سال ها رقم خورد و مردم ایران را داغدار کرد.

* عاشورای خونین سال ۱۳۷۳

بعد از حادثه تروریستی در شهر قم در سال ۶۵ ، اولین مکان بزرگ مذهبی و حرم مطهری که دشمنان ایران برای اقدام ناجوانمردانه خود علیه مردم ایران انتخاب کرده بودند؛ شهر مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) بود. دقیقا بیست و هشت سال پیش در عاشورای سال ۱۳۷۳ در ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه روز دوشنبه، درحالی‌که در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف آرامگاه امام هشتم(ع)، مردم مشغول عزاداری بودند، بمبی بزرگ در چند متری ضریح امام رضا(ع) منفجر شد. ۲۶ شهید و بیش از ۳۰۰مجروح حاصل عملیات ترور کور منافقین در این سال بود.

طبق نظر کارشناسان حجم این بمب معادل ۱۰پوند (۵/۴کیلوگرم) ماده منفجره تی.ان.تی بود، به گفته یکی از خدام و پیشکسوتان خدمت به حرم مطهر امام‌رضا(ع) بمب کنار پایه بالای سر حضرت جاسازی شده بود و انفجار آن زمین را تقریبا به قطر ۸۰سانت و به عمق ۷و ۸سانت گود کرده بود و حدود ۶کاشی سلطان سنجری و دیوار مجاور پایه هم خراب شدند. در این انفجار، کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های ۸۰۰ساله حرم، تا حدودی آسیب دیده بود و در میان شهدای این حادثه نام یک زائر پاکستانی هم دیده می‌شد. اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم، ۳۰خرداد ‌ماه یادآور جنایت‌های منافقین در به خاک و خون‌کشیدن شهروندان بی‌گناه این مرز و بوم و شکست مفتضحانه کوردلان بوده است. حادثه اول در ۳۰خرداد ۱۳۶۰رخ داد؛ پس از تصویب بررسی طرح عدم‌ کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی، منافقین که می‌پنداشتند بهانه و فرصت مناسبی برای اعلام شورش علیه امام و نظام جمهوری اسلامی به‌دست آورده‌اند به سرعت به تدارک و آماده‌سازی یک حرکت مسلحانه وسیع و گسترده پرداختند، اما با اقدام قاطع مردم در حمایت از نظام ۳۰خرداد سال ۱۳۶۰ برای منافقین به یک فاجعه و یک شکست تبدیل شد و به نوعی این جاهلان منافق در ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ قصد انتقام از مردم ایران را در اذهان شوم خود می پروراندند. و بلافاصله پس از حادثه بمب گذاری در تماسی تلفنی به دفتر یکی از رسانه ها در مشهد، با اعلام خوشحالی از آن حادثه شوم، مسئولیت حمله به حرم را بر عهده می‌گیرند.

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

نکته حائز اهمیت در حادثه تروریستی سال ۱۳۷۳ در حرم امام رضا(ع) روشن شدن اهداف تفرقه‌انگیزانه دشمنان ملت ایران بعد از این حادثه بود؛ زمانی که علیرضا رحمانی دقایقی پس از انفجار حرم شناسایی و تعقیب و دستگیر می‌شود و هم دستان منافقش را لو می‌دهد و در اعترافتش می گوید: فردی به نام «مهدی نحوی» فرماندهی این عملیات شوم را برعهده داشته، نحوی بعد از ۲۴ روز در تهرانپارس تهران دستگیر شده و روی تخت بیمارستان اعتراف کرده و می‌گوید: «به دستور سازمان منافقین این کار را انجام دادم و هیچ حرف دیگری ندارم.» بعد از این اعترافات مشخص می شود فردی به اسم «بهرام عباس‌زاده» قصد داشته چند روز بعد بمبی را در مسجد مکی زاهدان که متعلق به اهالی اهل سنت این شهر است منفجر کند که با هوشیاری نیروهای امنیتی این فرد دستگیر شده و نقشه تفرقه‌افکنانه ای که منافقان در آن ها سال ها برای مردم شیعه و سنی ایران در نظر داشتند، نقشه برآب می‌شود.البته که در سال های بعد هم این پلید اندیشان منافق این خط تفرقه افکنی را باز هم ادامه داند.

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

* اقدام تروریستی حرم امام خمینی(ره)

حمله تروریست های تکفیری داعش به حرم امام خمینی(ره) به نوعی سومین اقدام تروریستی مهم در راستای حمله به یک مکان زیارتی در کشورمان است.

حوالی ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ دو نفر از نیروهای گروه تروریستی داعش پس از عبور از زیرگذر بزرگراه به‌سمت ورودی شماره ۷ حرم مطهر حرکت کردند و یکی از تروریست‌ها از در اصلی و دیگری از درب مجاور وارد رینگ ۴۰۰ متر در حرم شدند.

تروریست‌ها برای گمراه کردن مأموران امنیتی و انتظامی اقدام به انفجار یک بمب صوتی در نزدیکی در مجاور ورودی ۷ کردند. پس از این انفجار نفر دوم با تیراندازی به نگهبانی که در مجاورت در اصلی و در داخل اتاقک نگهبانی قرار داشت، وی را مجروح کرد و پس از مجروحیت وی وارد رینگ ۴۰۰ متر شدند.

پس از ورود نیروهای تروریستی به رینگ ۴۰۰ آنها به‌سمت درمانگاه هجوم آوردند و با این تصور که ورودی درمانگاه به داخل ضریح حضرت امام راه دارد به‌سمت درمانگاه حمله‌ور شدند و در طول حرکت در مسیر درب ورودی تا درمانگاه نیز شعارهای تروریستی خود را با صدای بلند تکرار می‌کردند. نیروهای تروریستی درحالی به ورودی درمانگاه حرم مطهر رسیدند که کارگران و خدمه در حال جابه‌جایی زائران بودند و یکی از خدمه به‌نام شهید سبزعلی نیز در مقابل ورودی درمانگاه با ضرب گلوله تروریست‌ها به شهادت رسید.

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

تروریست‌ها که پس از ورود به درمانگاه متوجه شدند مسیر را اشتباه آمده‌اند تغییر مسیر داده و به‌سمت صحن مصطفی خمینی حرکت کردند. پس از ورود این دو عنصر تروریستی به صحن مصطفی خمینی آنها درست در مقابل ورودی ضریح امام خمینی قرار گرفتند ولی باز هم دچار اشتباه شدند و با دیدن یکی دو تابلوی فرسوده به‌اشتباه وارد دالانی شدند که به‌سمت دیگر حرم منتهی می‌شد.

پس از ورود تروریست‌ها از داخل دالان و در حالی که پنج دقیقه از ورود آنها و تیراندازی‌شان در داخل محوطه حرم امام خمینی(ره) نگذشته بود، عوامل انتظامی در محوطه روبه‌رو حاضر شده با تروریست‌ها درگیر شدند.

پس از درگیری مأموران انتظامی با تروریست‌ها یکی از مأموران پلیس از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و یک تروریست نیز در طرف مقابل در حالی که کمربند انتحاری به خود بسته بود و ۷ نارنجک و یک قبضه خمپاره ۶۰ و مقادیر قابل توجهی مهمات کلاشینکف داشت، با ضرب گلوله مأموران پلیس که به سر او اصابت کرد به هلاکت رسید. پس از به هلاکت رسیدن این تروریست، تروریست دیگری که پشت درختچه‌های محوطه سنگر گرفته بود و مجهز به کمربند انتحاری نیز بود، به‌سمت کارگران که پشت خودروهای پلیس سنگر گرفته بودند حمله‌ور شد و قصد داشت کمربند انتحاری خود را میان نیروهای پلیس منفجر کند که با هوشیاری مأموران پلیس و به‌ضرب گلوله مأموران منفجر شده به هلاکت رسید.درمجموع در این حادثه یک نفر شهید و ۵ نفر مجروح شدند.

* روایت حمله تروریستی با چاقو در حرم امام رضا (ع)

صبح روز سوم ماه مبارک رمضان برابر با ۱۶فروردین ۱۴۰۱ تروریستی تکفیری به نام «عبداللطیف مرادی » وارد حرم امام رضا(ع) شده و با حمله به وسیله چاقو به سه روحانی که در صحن ایستاده بودند، اقدام شوم خود را به نتیجه رسانده که بلافاصله با اقدام مردم و نیروهای حفاظتی حرم دستگیر می‌شود، به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر دو شهید بوده، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

این تروریست ۲۱ ساله که تحت آموزه های وهابیت در شبکه های اجتماعی بوده و از پاکستان وارد ایران شده در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به‌دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.

پس از این اقدام تروریستی دشمنان ایران باز هم قصد تفرقه افکنی بین شیعه و سنی را داشتند که مثل همیشه با هوشیاری اقشار مختلف مردم ایران اعم از شیعه و سنی و اعلام انزجار علیه این حادثه تروریستی و لزوم حفظ وحدت جامعه ایرانی، نقشه دشمنان ایران را خنثی کردند.

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

* حمله به شاهچراغ

پنجمین و آخرین حمله تروریستی علیه یک مکان مذهبی و مردم عادی ایران، در ساعت ۱۷:۴۵ روز چهارشنبه، چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت. در این حادثه تروریستی، سه فرد مسلح در شیراز با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به داخل این حرم مطهر حمله کردند که در این حمله شوم، ۱۵ نفر شهید و ۲۱ نفر مجروح شدند.

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

طبق یک ‌سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند، و این تروریست ها با اطلاع از این موضوع و با برنامه ریزی قبلی وارد حرم شده بودند و خادم‌ها و زوار را به رگبار بستند.

بلافاصله پس از این حمله داعش در بیانیه رسمی مسئولیت این اقدام کورکورانه را بر عهده گرفت و در ساعاتی بعد اکثر رسانه های بزرگ دنیا و حتی رسانه های وابسته به دشمنان ایران هم دست از سکوت چند ساعته برداشته و حمله داعش در شیراز را تایید کردند.

روایت جملات تروریستی به حرم‌های کشور/ بیش از ۳۰۰ زائر ، قربانی تروریست‌ها + عکس ها

در پایان می شود گفت؛ از اولین حمله به یک مکان مقدس در سال۱۳۶۵ تا آخرین حمله تروریستی به زائران شاهچراغ شیراز در سال۱۴۰۱، خط مظلوم‌کُشی و تفرقه‌انگیزانه دشمنان ایران برای مردم روشن شده و هرچه که می‌گذرد، انزجار ایرانیان از دشمنان بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. و انزجار ملت از مخرج مشترک این حوادث؛ از بانیان منافقان تا حامیان داعشیان باعث شده وحدت ملی علیه این دشمنان، هویت مشترک ایران و ایرانی قرارگیرد.

۲۱۲۱۷