شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

نوروزی به مهر خبر داد؛

مجلس تبعات وضع عوارض بر محصولات جالیزی را بررسی می‌کند

مجلس تبعات وضع عوارض بر محصولات جالیزی را بررسی می‌کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی تأثیرات منفی بر معیشت کشاورزان دارد و این موضوع را با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهیم کرد.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اعلام سیاست وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی به منظور جلوگیری از صادرات آن‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی، گفت: وضع عوارض بر صادرات محصولات جالیزی، تأثیر منفی بر معیشت کشاورزان دارد و بنده با این امر موافق نیستم.

وی بیان کرد: قرار شد با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش این بحث را در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی کنیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت صادرات و محدودیت کشت محصولات جالیزی مقدار قابل توجهی به کشت محصولات کشاورزی اضافه می‌کند یا خیر، گفت: اگر سیاست الگوی کشت به صورت واقعی اجرا شود و سند آمایشی که برای هر استان آماده می‌شود واقعی باشد، باعث می‌شود که ما نیازمندی هایمان در حوزه‌های مختلف مشخص شود؛ برای مثال مشخص می‌شود که چقدر صیفی‌جات احتیاج داریم و چقدر زیر کشت است. پس همه چیز منوط به وضع سیاست در الگوی کشت و اجرای آن دارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تأثیر این سیاست بر بازارهای منطقه‌ای ایران، گفت: کشاورزان کلی تلاش کردند تا بازارهای محصولات جالیزی را در دیگر کشورها پیدا کنند و حال اگر محدودیت و ممنوعیت‌هایی به وجود بیاید، حتماً در این راستا ضربه خواهیم خورد.

نوروزی با اشاره به اینکه توجه به امنیت غذایی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، تأکید کرد: از همین رو باید ابتدا نیاز داخل را برآورده کرد و سپس دنبال بازارهای دیگر باشیم. امید است در جلسه‌ای که در این رابطه با وزیر جهاد کشاورزی داریم، به نتایج خوبی برسیم.