شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

استقلال باید برای میانه میدان «فرمانده» جذب کند/ نقطه قوت این تیم دفاع است، نقطه ضعف هافبک‌ها

استقلال باید برای میانه میدان «فرمانده» جذب کند/ نقطه قوت این تیم دفاع است، نقطه ضعف هافبک‌ها

مدافع اسبق استقلال درباره شرایط این تیم تا هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال به صحبت پرداخت.

مجتبی انصافی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد ساپینتو تا این هفته از لیگ برتر اظهار داشت: استقلال به خاطر شخصیت و بزرگی‌اش برنده می‌شود نه روی یک فوتبال بروز و مدرن. تیم‌هایی که مقابل استقلال قرار می گیرند تمام برنامه‌ریزی و انگیزه‌شان در طول هفته چیز دیگری است. این خود باعث می‌شود استقلال پیش از آغاز بازی از حریفان جلو باشد.

وی افزود: در فوتبال روز دنیا مربی را براساس استراتژی و برنامه انتخاب می‌کنند. مثلا منچسترسیتی پپ را استخدام کرد تا فوتبال مبتنی بر مالکیت را ارائه دهد. به این مربی زمان دادند و او هم روح قهرمانی مورد نظر را داشت و ماحصلش شد موفقیت. ما باید ببینیم فلسفه انتخاب ساپینتو چه بوده. تکرار قهرمانی، رکوردشکنی یا اصلا ارائه فوتبال متفاوت.

مدافع اسبق استقلال درباره نقطه ضعف آبی‌پوشان عنوان کرد: بزرگترین نقطه ضعف را خط هافبک تیم می‌دانم. شروع تاکتیک و برنامه برای حمله کردن در خط هافبک و با مالکیت توپ شروع می‌شود. اگر توپ نباشد، آن تیم نمی‌تواند برنامه را اجرا کند. خط هافبک استقلال اصلا مالکیت توپ ندارد. آن‌ها زمانی که توپ دارند می‌خواهند به سرعت آن را به خط حمله پاس بدهند یا کار ترکیبی بدون برنامه انجام بدهند. باید هافبک‌های استقلال 30 ثانیه توپ را حفظ کنند و سپس با چرخاندن توپ به فکر نفوذ باشند. آن‌ها اما این کار را نمی‌کنند و توپ به حریف می‌رسد.

وی درباره نقطه قوت استقلال گفت: در خط دفاعی این تیم قدرت دارد اما بالاخره تیم اگر گل نزند گل می‌خورد. خلاقیت فردی هم وجود دارد. همه می‌دانیم که قایدی چه توانایی‌هایی دارد و اگر فضا داشته باشد می‌تواند چه کاری انجام دهد. متاسفانه استقلال در فصل نقل و انتقالات فقط به سراغ بازیکنان خلاق می‌رود تا آن‌ها کار را اصطلاحا دربیاورند. پپ می‌رود به سراغ بازیکنان تاکتیک‌پذیر اما استقلال می‌گوید آن بازیکن در فولاد یا سپاهان چهره شده و باید او را جذب کنیم. باید ببینیم کدام بازیکن برای تیم مناسب است که این مساله اصلا مشاهده نمی‌شود و بیشتر دلال‌ها و کری‌های هیجانی در خصوص جذب بازیکن تاثیر دارند.

آیا لیگ برتر امسال نسبت به سال گذشته بهبود کیفیت داشته؟ انصافی اینگونه پاسخ داد: امسال هیچ‌ پیشرفتی نسبت به سال گذشته ندیده‌ام. تیم‌ها دقیقا مانند سال گذشته بازی می‌کنند و بازیکنان دائما فقط بین همان تیم‌ها جا به جا می‌شوند. بدون هیچ تغییر نگرشی. تیمی که در سطح آسیا بازی کند را نمی‌بینیم. با این سبک بازی در آسیا هیچ تیمی نتیجه نمی گیرد.

518

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره مدعیان اصلی قهرمانی گفت: حالا نمی توانیم بگوییم کدام تیم قهرمان می‌شود یا خیر اما درباره تیم خودم استقلال می‌توانم بگویم دچار مشکل می‌شود. خواهش می‌کنم در فصل نقل و انتقالات به سراغ مهاجمان نروند. باید بازیکنی چون جباری را پیدا کنند یا اگر علی کریمی آماده است او را جذب کنند. باید برای میانه میدان فرمانده خریداری شود تا به فوتبال تیم شکل بدهد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/