شهرخبر

رئیسی: حادثه شیراز، عینیت‌بخشی هدف دشمن برای ایجاد ناامنی در زندگی مردم بود

رئیس‌جمهور حادثه تلخ شیراز را عینیت یافتن بخشی از هدف دشمن در ایجاد ناامنی و اختلال در زندگی مردم از طریق ناآرامی، فتنه‌گری و ترور دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور حادثه تلخ شیراز را عینیت یافتن بخشی از هدف دشمن در ایجاد ناامنی و اختلال در زندگی مردم از طریق ناآرامی، فتنه‌گری و ترور دانست.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز، از حضور پرشکوه آحاد مردم در آیین تشییع و تکریم مقام این شهیدان در شهرهای مختلف قدردانی کرد.

رئیس جمهور حادثه تلخ شیراز را عینیت یافتن بخشی از هدف دشمن در ایجاد ناامنی و اختلال در زندگی مردم از طریق ناآرامی، فتنه‌گری و ترور دانست و با اشاره به افزایش نفرت عمومی نسبت به تروریست‌ها و اغتشاشگران افزود: مسئولان مکلف هستند همه تلاش خود را برای حفظ آرامش و امنیت کشور و خدمت‌رسانی به مردم و رفع موانعی که مخل کسب و کار و تحصیل و زندگی روزمره آنان می‌شود، به کار گیرند.

رئیسی، پیام حضور مردم در خیابان‌های شیراز و دیگر شهرهای کشور را علاوه بر محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، مقابله قاطع با تروریست‌ها و تأمین و تضمین امنیت کشور دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین وظیفه مسئولان برای مقابله با توطئه‌های دشمن کار و تلاش بی‌وقفه و به موقع برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور است، زمان شناسی را از لوازم اصلی مسئولیت دانست و افزود: همه دستگاه‌ها مکلف‌اند وظایف‌شان را در زمان مناسب انجام دهند تا هم کار انجام شده نتیجه بهتری برای مردم داشته باشد و هم تاخیر در انجام وظایف موجب از دست رفتن فرصت‌ها نشود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای کامل قوانین تأکید کرد و با اشاره به مطالبه مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای حل معضل آلودگی هوا، همه دستگاه‌های ذیربط را ملزم به اجرای بی‌قید و شرط قانون هوای پاک کرد و افزود: اگر دستگاهی به هر دلیل نتوانست به وظایف قانونی خود عمل کند باید دلیل آن را اعلام کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آغاز قریب‌الوقوع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، وزارت امور خارجه را مأمور کرد در تعامل با مسئولان قطری در این رویداد مهم ورزشی زمینه را برای پیش‌بینی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی فراهم کند.

رئیسی در این نشست با اشاره به گزارش معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از اقدامات صورت گرفته برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همچنین همکاری این معاونت با وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس دخترانه قدردانی کرد.