شهر خبر

روایت عمویی از جلسه فراکسیون انقلاب:

فاطمی امین: مشکلات فعلی خودرو از سال‌های گذشته انباشت شده است

فاطمی امین: مشکلات فعلی خودرو از سال‌های گذشته انباشت شده است

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: وزیر صمت در جلسه امروز این فراکسیون تاکید کرد که مشکلات فعلی صنعت خودرو حاصل انباشت سال‌های گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه عصر امروز فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عصر امروز فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و به منظور بررسی استیضاح فاطمی امین برگزار کرد و ۱۰ نفر از موافقان و مخالفان نظرات خود را در خصوص محورهای استیضاح مطرح کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه جلسه وزیر صمت نیز طی سخنانی به صحبت‌های نمایندگان پاسخ داد. عمده موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان و محورهای استیضاح به موضوع بازار خودرو و مدیریت این صنعت بازمی‌گشت و در جلسه امروز به این محور توجه ویژه‌ای شد.

وی ادامه داد: فاطمی امین نیز ضمن تأکید بر اینکه مجلس و دولت مدافع وضع موجود و شرایط صنعت خودرو نیستند و از آن رضایت ندارند، اما گفت باید به این مسئله توجه کرد که مشکلات فعلی حاصل انباشت سال‌های گذشته است.

عمویی متذکر شد: وزیر صمت گفت با توجه به عملکرد یک سال گذشته وزارت صمت روند خوبی برای اصلاح آغاز شده و گام‌های مؤثری برداشته شده است که یکی از آن‌ها ترخیص ۱۷۰ هزار خودروی نیمه کاره در کف پارکینگ‌های شرکت‌های اصلی خودروساز بود و این میزان به صفر رسیده و بخشی از نیاز بازار با رفع نواقص داخلی پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از محورهای صحبت‌های نمایندگان موافق استیضاح در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: افزایش قیمت‌ها در بعضی از اقلام نظیر میلگرد و سیمان نیز از موضوعات دیگری بود که نمایندگان در این جلسه به آن اشاره کردند و وزیر نیز پاسخ‌هایی در این خصوص مطرح کرد.