شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#محدوده#بیمه

باز شدن چتر بیمه، بالای سر سهامداران حقیقی در بورس

باز شدن چتر بیمه، بالای سر سهامداران حقیقی در بورس

در حل حاضر، ۹۶درصد سهامداران حقیقی فعال در بازار در محدوده ۱۰۰میلیون تومان سبد سهام دارند، و با اجرای طرح بیمه سهام، چتر بیمه بالای سر بخش بزرگی از سهامداران بازار سرمایه باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان بورس و اوراق بهادار در تازه‌ترین اقدام خود در حمایت از بازار سرمایه روز گذشته، مفاد بسته 10بندی حمایت از بورس را که چندی پیش مورد تایید وزارت اقتصاد قرار گرفته بود، در حالی اجرایی کرد که از دیروز فعالان بازار سرمایه واکنش مثبتی به این فرمان 10 بندی نشان داده‌اند.

بر این اساس روز گذشته شاخص کل بورس با رشد مواجه شد و امروز هم با ثبت افزایش 9 هزار واحدی، نماگر بازار موفق شد نیمه ارتفاع 1.2 میلیون واحد را پس بگیرد.

در این راستا یکی از موارد مفاد 10بندی بسته حمایتی بورس، طرح بیمه سهام است که بر اساس آن، سهام حاضر در سبد سهام (پورتفوی) اشخاص حقیقی تا سقف 100میلیون تومان برای هر نفر از طریق انتشار عمومی اوراق تبعی بیمه می‌شود.

این در حالی است که سر رسید اعمال این اوراق، یک ساله بوده و مبلغ تعهد خرید 20درصد بالاتر از ارزش ترکیب سبد افراد در آخرین روز معاملاتی چهارشنبه(4 آبان1401) عنوان شده است. یعنی سهامداران حقیقی که ارزش سبد سهام شان کمتر از 100 میلیون تومان است، می‌توانند با خرید اوراق تبعی سبد سهام شان را در برابر نزول بیشتر بیمه کنند.

نکته قابل توجه این که مطابق آمار، در حل حاضر، 96درصد سهامداران حقیقی فعال در بازار در محدوده 100میلیون تومان سبد سهام دارند، و با اجرای این طرح، چتر بیمه بالای سر بخش بزرگی از سهامداران بازار سرمایه باز می‌شود.

انتهای یپام/