شهر خبر

نیکزاد در صحن مجلس:

«فاطمی‌امین» اعلام کرد هیچ فشاری از نمایندگان بر وی نبوده است

«فاطمی‌امین» اعلام کرد هیچ فشاری از نمایندگان بر وی نبوده است

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: فاطمی امین به بنده اعلام کرده است که هیچ فشاری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: حدود سه ماه قبل اخباری درباره برخی روابط ناسالم در ماجرای استیضاح وزیر صمت مطرح شد. نزدیک ۴۰ نماینده در نامه‌ای خواستار رسیدگی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شدند تا مسئله شفاف شود و با ادعای نادرست و یا خطای افراد برخورد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این نامه را سلایق مختلف از جمله لطف الله سیاهکلی که طراح استیضاح بود، امضا کرد که نشان می‌دهد مسئله اصلی له یا علیه اشخاص نیست. هدف اصلی این بود از حیثیت مجلس دفاع شود و اگر خطایی از سوی وزارت صمت یا نمایندگان صورت گرفته، برخورد لازم صورت گیرد اما تاکنون خبری در این زمینه نشده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود ظرف دو روز آینده هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان جلسه فوق‌العاده‌ای در این زمینه تشکیل داده و این موضوع را بررسی کند. مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید مسائل اختلافی یا حاشیه‌ای از تریبون‌ها مطرح شده تا ذهن مردم را مشوش کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: از جایگاه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه همکاران خود را دیدم و در جلسه هیئت نظارت مطرح و با حضور وزیر صمت بررسی کردم.

وی ادامه داد: وزیر صمت گفت که هیچ فشاری روی من در این باب نبوده است، بنابراین عزیزانی که این نامه را امضا کردند مستحضر باشند که درخواست آنها را پیگیری کردم و با فاطمی امین نیز صحبت کردم و گفتم که اگر فشار یا مشکلی از سمت نماینده‌ای بوده، اسم نماینده را دهید تا از جایگاه این هیئت به تخلفات رسیدگی کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مسئولیت رسیدگی به تخلفات را بر عهده دارد، اما فاطمی امین به صورت شفاهی به بنده اعلام کرد که چنین موضوعی نبوده است.