شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#آنفلوانزا#علوم پزشکی#شهر مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

هیچ گونه مورد فوتی بر اثر آنفلوانزا در مشهد گزارش نشده است

هیچ گونه مورد فوتی بر اثر آنفلوانزا در مشهد گزارش نشده است

مشهد ـ جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا امروز هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر آنفلوانزا در سطح شهر مشهد گزارش نشده است.

ایوب توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا امروز هیچ‌گونه مورد فوتی با تشخیص قطعی آنفلوانزا در سطح شهر مشهد گزارش نشده است و با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه همچنین گفت: آنتی بیوتیک ها در درمان آنفلوانزا تأثیری ندارند و این بیماری داروی مخصوص به خودش را دارد.

وی گفت: شیوع ویروس آنفلوانزا در تمام سنین مشاهده شده است و این بیماری مربوط به سن و یا گروه خاصی نیست.

توکلیان ادامه داد: با توجه به شیوع و فراگیری بیماری به دلیل شروع فصل پاییز و وجود انواع عفونت‌های میکروبی اعم از ویروسی، باکتریال و همین طور همزمان با شروع مدارس برای مقابله با این بیماری در سطح شهر مشهد آمادگی لازم را داشته ایم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای بیماران سرپایی سرم درمان قطعی نیست، گفت: تجویز سرم برای کسانی که افت فشار، ضعف و بی‌حالی، تب و… دارند انجام می‌شود و تجویز آن غیر علمی و خارج از دستورالعمل پزشکی نیست اما کمبود سرم و برخی از داروها از جمله آنتی بیوتیک که اصلاً داروی این بیماری نیست در روند درمان خللی ایجاد نکرده است و بیماران می‌توانند از داروی مخصوص آنفلوانزا که توسط پزشک مربوطه تجویز و در داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنند.

وی همچنین افزود: نحوه‌ی تشخیص آنفلوانزا با کرونا در برخی موارد از مشاهده‌ی علائم قابل تشخیص نیست و باید در تست مشخص شود، همچنین در برخی موارد همزمان بیمار علائم کرونا و آنفلوانزا را با هم دارد که شدت بیماری بیشتر و مجبور به بستری می‌شود.