شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایران#اقتصادی ایران

وزیر نفت فردا عازم روسیه می‌شود/ پیگیری اجرای تفاهم‌نامه نفتی ۴۰ میلیارد دلاری در مسکو

وزیر نفت فردا عازم روسیه می‌شود/ پیگیری اجرای تفاهم‌نامه نفتی 40 میلیارد دلاری در مسکو

وزیر نفت به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، فردا عازم این کشور می‌شود تا در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه حضور یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست‌و هشتم تیرماه سال جاری بود که تفاهم‌نامه‌ای 40 میلیارد دلاری بین ایران و روسیه به امضا رسید تا شرکت‌های روسی در پروژه‌های متعدد نفت‌و‌گاز ایران سرمایه‌گذاری کنند و قرار بود این تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف، با برگزاری جلسات کارشناسی بین دو طرف، به قرارداد منتهی شود.

صبح امروز، نشست کارگروه‌های نفت و گاز، بانکی و مالی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات، تجارت و سرمایه‌گذاری، گروه‌های کسب‌وکار، علوم و آموزش و پرورش، انرژی، استاندارد، ورزش، گمرک، کشاورزی و صنعت با حضور کارشناسان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی و روس برای بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط و تنظیم اسناد نهایی همکاری آغاز به‌کار کرد.

جمع‌بندی‌های نهایی برای تنظیم اسناد همکاری دوجانبه و نگارش متن نهایی پروتکل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فردا (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) با حضور کارشناسان و معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی و روسی انجام خواهد شد.

جواد اوجی، وزیر نفت به‌عنوان رئیس کمیسیون دائمی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از طرف ایران به همراه هیئتی فردا (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) برای حضور در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک و امضای پروتکل نهایی کمیسیون عازم روسیه می‌شود.

طبق توافق‌های دو طرف قرار است در جریان برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - مسکو در روسیه، مذاکرات درباره نقشه راه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی‌ ایران و فدراسیون روسیه و امضای سند یادشده انجام شود.

یکی از محورهای قابل مذاکره، بحث تعیین تکلیف تفاهم‌نامه 40 میلیارد دلاری است که برآورد می‌شود این سفر و اسنادی که در پایان شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - مسکو در روسیه امضا می‌شود، بتواند نقطه عطفی در جهت‌دهی و تسریع در مسیر اجرای این تفاهم‌نامه باشد.

طبق اعلام وزارت نفت، بیش از 50 نفر از کارشناسان و معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایران در قالب هیئت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست کمیسیون اقتصادی ایران به ریاست جواد اوجی، وزیر نفت به روسیه سفر کرده‌اند، در همین حال طرف روس به ریاست الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با بیش از 150 نفر متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی در قالب گروه‌های کاری مختلف در این نشست شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/