شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات#تجهیزات پزشکی#ایرانیان

با امضای تفاهمنامه همکاری؛

تجهیزات پزشکی بیماران مبتلا به سرطان آسان تر تامین می شود

تجهیزات پزشکی بیماران مبتلا به سرطان آسان تر تامین می شود

موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان و مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور به منظور دسترسی بهتر بیماران مبتلا به سرطان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داود نیکی معاون لجستیک و زیرساخت مؤسسه کنترل سرطان ایرانیان، گفت: این تفاهمنامه در راستای ارتقای مراقبت‌های حمایتی - تسکینی امضا شده که بر اساس آن برای تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان در منزل، از ظرفیت مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی تهران استفاده خواهد شد.

وی، هم افزایی برای کمک‌های مؤثرتر به درمان بیماران مبتلا به سرطان و تسهیل در تأمین تجهیزات پزشکی آنان را از امتیازات این تفاهمنامه بر شمرد و افزود: امضای این تفاهمنامه به نفع بیماران و خانواده‌های آنان خواهد بود و از این طریق بخشی از درد، رنج و هزینه‌های آنان پوشش داده می‌شود.

معاون لجستیک و زیرساخت مؤسسه نیکوکار ی کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، تأکید کرد: سعی ما توانمندسازی خانواده‌ها برای مراقبت بهتر از بیماران مبتلا به سرطان در منزل است تا کیفیت زندگی آنان در کنار خانواده‌ها افزایش یابد.

نیکی با بیان اینکه بخش تجهیزات مکسا کار خود را با خرید یک دستگاه اکسیژن ساز شروع کرده است، افزود: تا به امروز بیش از ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز، ۵۰ تخت بیمارستانی، بیش از ۵۰ ویلچر و ۱۰۰ تشک مواج و واکر به این بخش اضافه شده که تماماً توسط خیرین تأمین شده است.

وی گفت: ارزش کار خیرین زمانی مشخص می‌شود که بدانیم، قیمت یک دستگاه اکسیژن ساز ۲۳ میلیون و تخت بیمارستانی از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان است. البته جامعه خیرین همواره تأکید می‌کنند کمک‌های آنان بدون هیچ منتی و اغلب بدون نامی از آنها ارائه شود.

مدیر لجستیک و زیرساخت مکسا با بیان اینکه طب حمایتی و تسکینی مدل جدیدی است که در کشور پیاده می‌شود و در دنیا نیز سابقه چندانی ندارد، افزود: در حال حاضر بخش بستری مکسا در بیمارستان‌های فیروزگر و حضرت فاطمه (س) فعال است.

وی، شرط امکان تحویل تجهیزات به بیماران مبتلا به سرطان را فارغ از جنس، دین، مذهب، سن و ملیت دانست و گفت: متقاضیان استفاده از این خدمات باید پاتولوژی بیمار خود را در مکسا به ثبت برسانند و پس از تشکیل پرونده و ویزیت بیمار توسط پزشک یا پرستار بر اساس نیاز خانواده و بیمار تجهیزات و وسایل مورد نیاز تحویل آنان داده خواهد شد.

نیکی افزود: استفاده از تجهیزات نیز پروسه آموزشی دارد که توسط همکاران مکسا به خانواده بیمار داده می‌شود.

معاون لجستیک و زیر ساخت مکسا با تاکید بر اینکه مزیت و موضوع مهم، نبود ارتباط مالی بین مکسا، بیماران و خانواده‌های آنها است، گفت: تأمین مالی توسط خیرین است و مکسا هیچ ارتباط مالی با خانواده بیماران مبتلا به سرطان ندارد.

نیکی، مدت این تفاهمنامه را یک سال اعلام کرد و افزود: این تفاهمنامه تا سه سال قابل تمدید است.

لازم به ذکر است، اغلب تجهیزات مورد استفاده بیماران مبتلا به سرطان در منزل شامل تخت بیمارستانی، اکسیژن ساز، ویلچر، تشک مواج، ساکشن، واکر و توالت‌های سیار است.

مکسا در تهران در سه بخش بیمارستانی در بیمارستان‌های فیروزگر، حضرت فاطمه (س) و شریعتی خدمات ارائه می‌دهد.

اصفهان قدیمی ترین شعبه مکسا است و در مراکز مشهد، قم، کرمان و کاشان نیز بیماران مبتلا به سرطان را تحت پوشش دارد.