شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#بایدن

ارباب گاف‌ها؛ واکنش‌ها به پیرمرد فرتوتی که از کنترل خارج شده است!

ارباب گاف‌ها؛ واکنش‌ها به پیرمرد فرتوتی که از کنترل خارج شده است!

گاف‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همچنان انتقادهای محافظه‌کاران را برمی‌انگیزد؛ جمهوری‌خواهانی که همواره گفته‌اند چنین گاف‌هایی علائم اختلال سلامت روان بایدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین گاف کلامی خود، چهار ایالت به آمریکا اضافه کرد؛ گافی که واکنش‌های زیادی را از سوی جمهوری‌خواهان به همراه داشت و محافظه‌کاران بر این باورند که بایدن برای رهبری کشور صلاحیت ذهنی ندارد.

بایدن در سخنرانی روز جمعه خود در فیلادلفیا که در یک گردهمایی برای جلب حمایت از «جان فترمن»، نامزد دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره حضور داشت، تعدادی ایالت‌های آمریکا را به‌جای ۵۰، ۵۴ ایالت عنوان کرد.

رایان فورنی، فعال محافظه‌کار در واکنش به این گاف، رئیس جمهور آمریکا را «کاملا فرتوت» خواند.

پیش از خواندن واکنش لورن بوبِرت، نامزد جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان باید بدانیم که در زبان انگلیسی state چند معنا دارد؛ یکی از معانی آن ایالت و دیگری حالت یا شرایط روحی است.

با این توضیح، به سراغ توییت بوبرت می‌رویم؛ او نوشت: بایدن حالا می‌گوید که ۵۴ ایالت داریم. گمان می‌کنم اگر چهار state دیگر یعنی حالت کتمان، گیجی، توهم و فاجعه که دولت او به بار آورده را هم اضافه کنیم، او قطعاً به کشف بزرگی دست خواهد یافت!

ارباب گاف‌ها؛ واکنش‌ها به پیرمرد فرتوتی که از کنترل خارج شده است!

پاملا هانسلی، دیگر عضو حزب جمهوری‌خواه در توییتی تعجب خود را از گاف بایدن اینگونه بروز داد و نوشت: بایدن چهار ایالت جدید را با همه مهاجران غیرقانونی که راه داده، ساخته است.

ارباب گاف‌ها؛ واکنش‌ها به پیرمرد فرتوتی که از کنترل خارج شده است!

برخی دیگر از کابران فضای مجازی نیز با لحنی مشابه یادآور شدند که این گاف آنها را به یاد گاف مشابه باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق و دموکرات آمریکا می‌اندازد. اوباما در یکی از سخنرانی‌های خود ایالات آمریکا را ۵۷ مورد ذکر کرده بود. کاربران درباره این گاف نوشتند: با توجه به گاف اوباما، گاف بایدن را می‌توان یک قدم روبه جلو در نظر گرفت و به تعداد واقعی ایالات نزدیک شد.»

کاربری دیگر نوشت: باعث خجالت است که بایدن در جایگاه قدرت است و از آن بدتر اینکه قدرتمندترین کرسی قدرت جهان را در اختیار دارد. او یک جوک تمام عیار است.

ارباب گاف‌ها؛ واکنش‌ها به پیرمرد فرتوتی که از کنترل خارج شده است!

کاربری دیگر نیز با اشاره به تعریف دیگر کلمه state به معنای حالت و شرایط روحی و روانی، پا را فراتر گذاشت و نوشت: جو بایدن گفته که به همه ۵۴ ایالت رفته است که احتمالاً شامل حالت افسردگی، وحشت، اضطراب و بی‌ایمانی هم می‌شود.

گاف «۵۴ ایالت» بایدن، تازه‌ترین اشتباه گفتاری مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا است. با این وجود، بایدن ۷۹ ساله هفته گذشته در واکنش به تمایلش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا گفته بود: هنوز تصمیم رسمی و قطعی نگرفته‌ام اما تمایل دارم شرکت کنم و برای این تصمیم هنوز زمان داریم.

بایدن در گافی جداگانه، نام نخست وزیر جدید انگلیس را اشتباه تلفظ کرد و به جای «ریشی سوناک» گفت «راشی سانوک»!

همچنین او به تازگی در جریان یک مراسم درختکاری، در باغ کاخ سفید گم شد و با کمک محافظان راهش را پیدا کرد!