شهرخبر

فور فور تو: بعید است فیفا اقدامی علیه ایران انجام دهد

فور فور تو: بعید است فیفا اقدامی علیه ایران انجام دهد

یک نشریه معتبر انگلیسی بحث حذف احتمالی تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر کمپین‌هایی با طرح ادعای نقض حقوق بشر و کمک ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین شکل گرفته تا فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را تحت‌فشار قرار دهد تا ضمن تعلیق فدراسیون فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال ایران را هم از حضور در جام جهانی 2022 قطر محروم کند. تیم ملی که سریعترین صعود به رقابت‌های جام جهانی در تاریخ قاره آسیا را با دراگان اسکوچیچ به ثبت رساند، حالا با کارلوس کی‌روش خود را آماده رویارویی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا در گروه B بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها می‌کند، این در حالی است که 21 روز دیگر این مسابقات آغاز خواهد شد.

نشریه انگلیسی «فور فور تو» با اشاره به کمپین‌های شکل گرفته علیه ایران و درخواست باشگاه شاختار دونتسک از فیفا برای حذف ایران از جام جهانی 2022 قطر و جایگزین کردن اوکراین به جای این تیم آسیایی در این رقابت‌ها نوشت؛ «در حالی که بعید به نظر می‌رسد فیفا اقدامی علیه ایران در آستانه آغاز جام جهانی 2022 انجام دهد، اما اگر این کار (حذف ایران از جام جهانی) را انجام دهد، مسیر منطقی‌تری در پیش خواهد داشت. امارات در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا در جایگاه سوم گروه به کار خود پایان داد و در ادامه با قبول شکست مقابل استرالیا در مرحله پلی‌آف از رسیدن به فینال بازماند. اگر فیفا تصمیم بگیرد که علیه ایران اقدامی انجام دهد، این کشور حوزه خلیج فارس می‌تواند جای ایران را بگیرد.

استرالیا در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف موفق شد امارات را از پیش‌رو بردارد و در فینال پلی‌آف هم پرو را از پیش‌رو برداشت و به جام جهانی صعود کرد. در نتیجه، پرو نیز می‌تواند شانس حضور در این مسابقات را داشته باشد، این در حالی است که همانطور که قبلا گفته شد، بعید است فیفا بخواهد ایران را از جام جهانی حذف کند و هیچ سابقه‌ای هم برای این موضوع وجود ندارد و فیفا از اظهارنظر در مورد این وضعیت خودداری کرده است.

همچنین دو تیم اروپایی انگلیس و ولز در گروه B با ایران همگروه  هستند. فیفا هر گروه جام جهانی را با دو تیم اروپایی در طول مراحل قرعه‌کشی برگزار می‌کند و این بدین معنی است که مسیر اوکراین برای حضور در این دوره جام جهانی دشوارتر خواهد شد. بنابراین (در صورت حذف ایران) به احتمال زیاد امارات جای ایران را در جام جهانی خواهد گرفت، اما پرو نیز می‌تواند به این رقابت‌ها راه یابد».

انتهای پیام/