شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##عصر#امپراطورهای#مجازی#جدال#پلتفرم

عصر امپراطورهای مجازی و جدال پلتفرم ها

عصر امپراطورهای مجازی و جدال پلتفرم ها

عکس العمل عاجزانه گوگل پلی و دنیای سایبری غرب، روند رو به رشد نصب و اقبال کاربران ایرانی به پلتفرم های ایرانی حاکی از پیروزی های اولیه و فتح سنگرهای جدید در جبهه نبرد فضای مجازی است.

به گزارش برنا، فرهاد احمدی کارشناس فضای مجازی در یادداشتی نوشت: از روز گذشته سپر ایمنی گوگل پلی(Google Play)، نرم افزار روبیکا را نرم‌افزاری مضر(harmful) شناسایی کرده و پیشنهاد حذف نرم افزار را به کاربران این اپ در بستر تلفن همراه می دهد. 

بنا به گفته مهدی انجیدنی مدیرعامل شرکت مالک پیام رسان گپ، گوگل پلی در اقدامی جدید ایتا و روبیکا را از روی گوشی‌های سامسونگ نوت ۵ و موتو z حذف اجباری کرده و روی سایر دستگاه ها پیام پیشنهاد حذف فرستاده است.

باید اذعان داشت در کنار اردوکشی های خیابانی ناشی از ضعف عملکرد برنامه ریزان فرهنگی کشور و با چاشنی پمپاژ خبری و نفوذ رسانه ای دشمن، به طور جدی زمین بازی به عرصه ای برای رویارویی پلتفرم ها تغییر کرده است.

عکس العمل عاجزانه گوگل پلی و دنیای سایبری غرب(که خود همیشه متهم ردیف اول جاسوسی نرم افزاری و رایانه ای در سطح بین المللی است)، روند رو به رشد نصب و اقبال کاربران ایرانی به پلتفرم های ایرانی حاکی از پیروزی های اولیه و فتح سنگرهای جدید در جبهه نبرد فضای مجازی است. 

تجویز راهبردی:

گذشته اغتشاشات خیابانی و نگاهی به تجربه کشیده شدن میدان نبرد به حوزه سایبری با بالا گرفتن جدال پلتفرم ها، لزوم و اهمیت حمایت جدی از پلتفرم های ملی و تولید سیستم عامل‌ها و اپ های بومی و گوشی های تلفن همراه امن را بیش از پیش نمایان می کند. 

این موضوع حتی توسط مجلس محترم شورای اسلامی در قالب بند ن تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با هدف توسعه نرم افزار و سخت افزار تلفن همراه و صنعت میکروالکترونیک کشور پیش بینی شده که امید است هر چه زودتر با تخصیص این منابع و مصرف در قالب برنامه ای مدون و هدفمند، شاهد برکات و اثربخشی این حمایت ها از شرکت های فعال در صنایع پیشرفته و دانش بنیان باشیم.

انتهای پیام