شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدیریت بحران
اعتراض یک روزنامه به «تکرار قصور» در زاهدان؛ مدیریت بحران راه ساده‌تر و آشناتر را برگزید

اعتراض یک روزنامه به «تکرار قصور» در زاهدان؛ مدیریت بحران راه ساده‌تر و آشناتر را برگزید

روزنامه توسعه ایرانی از تکرار جمعه خونین زاهدان و قصور مسئولان امنیتی انتقاد کرد.

اعتمادآنلاین|

روزنامه توسعه ایرانی در گزارشی با عنوان «تکرار قصور» با اشاره به اطلاعیه شورای تامین استان سیستان و بلوچستان که «قصور» خود را در جمعه خونین زاهدان  پذیرفته بود، سرکوب معترضان و کشته شدن چند کودک در تظاهرات دیروز این شهر را یادآور شده و از تکرار شدن برخورد خشونت‌آمیز را مردم انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: ۷ روز پس از جمعه‌ای که نامش را «جمعه خونین زاهــدان» نهادند، شورای تامین سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن پذیرش خطاها، از عزل فرمانده نیروی انتظامی زاهدان و رئیس کالنتری ۱۶ این شهر به دلیل «قصور» در جریان این واقعه خبر داد.

گزارش خبرگزاری‌های رسمی ایران و همچنین تصاویر منتشر شده در شــبکه‌های اجتماعی از نماز جمعه دیروز زاهدان هر چند در ابتدا از آرامش حکایت داشت، اما خیلی زود به ناآرامی بدل شد. ناآرامی که گاهی رنگ سرخ تصاویرش در عین تاسف و حسرت این سوال را در ذهن پررنگ می‌کند که آیا به واقع برای عبور از این بحران رویکرد اصلاحی دوامی خواهد داشت؟ یا خیلی زود مدیریت بحران راه ساده‌تر و آشناتر را برمی‌گزیند، هر چند هزینه آن برای جامعه و حاکمیت هر روز بیشتر شده و آثــار منفی آن دیرتــر از اذهان پاک خواهد شد.