شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اهل سنت#عراق#آیت الله

رئیس علمای اهل سنت عراق: اوامر آیت‌الله خامنه‌ای در رسواسازی تروریست‌ها اجرا شود

رئیس علمای اهل سنت عراق: اوامر آیت الله خامنه‌ای در رسواسازی تروریست‌ها اجرا شود

رئیس علمای اهل سنت عراق تأکید کرد که همه باید اوامر آیت الله خامنه‌ای را برای رسواسازی جنایات تروریستها اجرا کنند و دست در دست هم دهند.

به گزارش مشرق، خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق امروز شنبه حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز را به حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

الملا تأکید کرد، این جنایت وحشتناک ما را بسیار غمگین کرد؛ زیرا بسیار شنیع بود و چندین نفر در یک مکان مقدس که ضریح یکی از نوادگان پیامبر اکرم (ص) است، به شهادت رسیدند و زخمی شدند.

وی ادامه داد: این جنایت که در جمهوری اسلامی ایران رخ داد و سایر جنایاتی که در عراق، سوریه و کشورهای دیگر صورت گرفت، به دست گروههای تکفیری تروریستی انجام شده است که به صورت کامل با استکبار جهانی در ارتباط هستند و آمریکا آنان را تغذیه می‌کند.

این عالم اهل تسنن عراق خاطر نشان کرد، شاید محل جنایات تروریستها متفاوت باشد، ولی آمریکا، محرک و پشتیبان آنان است و سعی می‌کند در کشورها و منطقه ما ایجاد هرج و مرج کند تا با هدف قرار دادن ایران، چرخ پیشرفت آن را کُند سازد، به ویژه پیشرفت علمی.

الملا با تأکید بر اینکه آمریکا همچنان قصد دارد بیداری اسلامی را در میان مسلمانان از میان ببرد، تصریح کرد: همه باید اوامر آیت الله خامنه‌ای را برای رسواسازی جنایات تروریستها اجرا کنند و دست در دست هم دهند.

وی با بیان اینکه بزرگترین دشمن ما، اسرائیل است، ادامه داد: اسرائیل جاسوسها و مزدوران خود را تغذیه می‌کند تا بافت اجتماعی جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند. این جنایت را نه علمای اهل تسنن قبول دارند، نه علمای شیعه. همه با چنین جنایاتی مخالف هستند.

این عالم اهل تسنن تأکید کرد: ما باید به ملت خود و مردم ایران بفهمانیم که مورد هدف قرار می‌گیرند تا چرخ پیشرفت علمی جمهوری اسلامی متوقف شود. این کشور در سطح صنعت، دوشادوش کشورهای ابرقدرت در حال حرکت است. علت بعدی این است که جمهوری اسلامی به مسائل جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین پایبند است.

الملا با تأکید بر اینکه زنان و کودکان بی‌گناه گناهی نداشتند، جز اینکه طعمه این حیوانات تکفیری شدند، عنوان کرد: این تصاویر وحشتناک را بارها در داخل عراق دیده‌ایم و به خاطر آن درد کشیده‌ایم. ملت ایران هم از رخدادهای عراق درد کشیده است. ما با ملت ایران ابراز همبستگی می‌کنیم و حامی شما هستیم. این وظیفه ما و وظیفه علماست.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه اخیر خود به موضوع مهم تبلیغ اشاره کردند، در پایان تأکید کرد: علما و مراجع باید سخن بگویند. منبرها باید صدای خود را بالا ببرند. این جنایات، مردود است. باید دست به دست هم دهیم تا دیگر در ایران و عراق و هیچ جای دیگری رخ ندهد. وظیفه ماست که حق را تبیین کنیم.

منبع: فارس