شهر خبر

سردار کوثری: جلساتی در شورای‌عالی امنیت ملی برگزار خواهد شد / نیازمند تجدیدنظر در عملکرد مأموران امنیتی هستیم

سردار کوثری: جلساتی در شورای‌عالی امنیت ملی برگزار خواهد شد / نیازمند تجدیدنظر در عملکرد مأموران امنیتی هستیم

همشهری نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از برگزاری جلساتی در شورای‌عالی امنیت ملی و نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این جلسات، درباره نحوه عملکرد نیروهای امنیتی و انتظامی برای برخورد با افرادی که امنیت عمومی را به خطر انداخته و با سلاح موجب شهادت مردم و نیروهای مدافع امنیت می‌شوند تجدیدنظر شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محورعبری - عربی - غربی با یکدیگر همسو شده‌اند تا ایران یکپارچه را تجزیه و از میان بردارند اما هرگز به این هدف نمی‌رسند.

اسماعیل کوثری ادامه داد: اکنون شاهدیم گروهک‌هایی مانند کومله، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، هم‌جنس‌بازان، شیطان‌پرست‌ها، مارکسیست‌ها و چپ‌ها درعین اختلافاتی که با یکدیگر دارند با یکدیگر متحد شده و درتلاشند تا گام به گام مسیر تجزیه ایران را عملیاتی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جریان برانداز اکنون دریافته است پس از ۴۰روز اغتشاش و ناامنی نمی‌تواند به هدف خود دست پیدا کند، رویه خشن‌تری را برای رسیدن به هدفش انتخاب کرده است، افزود: از ابتدای روند آشوب‌ها، با هوشیاری مدافعان امنیت کشور، صدها قبضه سلاح جنگی از تروریست‌هایی که قصد وارد کردن آنها را به داخل شهرها برای استفاده در آشوب‌ها داشتند کشف و ضبط شده است. این موضوع نشان می‌دهد خط ترور از سوی آشوبگران و حامیان آنها از روزهای آغاز ناامنی‌ها پیگیری شده است.

کوثری اضافه کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده، در روزهای گذشته شاهد حمله بزدلانه و ناشی از استیصال آشوبگران و حامیان آنان به مردم نمازگزار در حرم شاهچراغ در شیراز و قتل‌عام ۱۳تن از نمازگزاران در این مکان امن الهی بودیم. این اقدام با هدف ترساندن مردم و ایجاد وحشت در جامعه رخ داد. همزمان با آن، شاهد افزایش حمله به نیروهای امنیتی و انتظامی و افزایش تعداد شهدای مدافع امنیت هستیم که این موضوع نشان می‌دهد اغتشاشگران و حامیان آنان دستورالعمل ناامنی و ترور را در پیش‌گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مطالبه مردم برای پیگرد اغتشاشگران و کسانی که امنیت شهروندان را با اقدامات خود به مخاطره انداخته‌اند، اشاره کرد و از برگزاری جلساتی در شورای‌عالی امنیت ملی و نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این‌باره خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این جلسات، درباره نحوه عملکرد نیروهای امنیتی و انتظامی برای برخورد با افرادی که امنیت عمومی را به خطر انداخته و با سلاح موجب شهادت مردم و نیروهای مدافع امنیت می‌شوند تجدیدنظر شود.

کوثری تأکید کرد: مطالبه مردم برای امنیت مطالبه بحقی است و مسئولان وظیفه دارند در راستای تامین آن برای شهروندان از ابزارهای لازم برای مقابله با اغتشاشگران و افرادی که دست به اسلحه برده و دست به ترورهایی مانند آنچه در حرم شاهچراغ در شیراز و نقاط مختلف کشور زده‌اند استفاده تا زمینه برای دستگیری تروریست‌ها و برخورد با آنها فراهم شود.

۲۱۲۱۷