شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر#اتحادیه عرب

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزایر

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزایر

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب به منظور زمینه سازی برای برگزاری نشست سران این اتحادیه در اوایل ماه نوامبر، امروز شنبه در الجزایر تشکیل جلسه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه امروز شنبه نشست‌های مقدماتی را به منظور زمینه سازی برای برگزاری نشست سران این اتحادیه که قرار است اوایل ماه نوامبر در الجزایر برگزار شود، آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، «رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزایر به نمایندگی از کشورش ریاست سی و یکمین نشست سران کشورهای اتحادیه عرب را از کشور همسایه تونس که ریاست اجلاس قبلی را بر عهده داشت، تحویل خواهد گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، در جلسات نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب پیش نویس دستور کار اجلاس سران و پیش نویس قطعنامه‌هایی که قرار است در این اجلاس تصویب شود، بررسی می‌شود.

این در حالی است که «عبدالحمید شبیره» نماینده دائم الجزایر در اتحادیه عرب تأکید کرد که مسئله فلسطین در این اجلاس جایگاهی اساسی و محوری دارد. وی با اشاره به اینکه پرونده لیبی نیز بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت و در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد که الجزایر دیدگاه روشنی نسبت به لیبی برای خروج از بحران دارد.

نماینده الجزایر در مورد حضور سوریه در این اجلاس گفت که حضور سوریه در سال ۲۰۱۱ به دلیل شرایط شناخته شده تعلیق شد و دمشق تصمیم گرفت در اجلاس الجزایر شرکت نکند تا از اختلافات داخلی عربی جلوگیری کند.

گفتنی است که الجزایر برای چهارمین بار در تاریخ خود در ۱ و ۲ نوامبر میزبان اجلاس سران کشورهای اتحادیه عرب در سی و یکمین نشست عادی خود خواهد بود و به این ترتیب، تعداد اجلاس‌های سران اتحادیه عرب طی ۷۶ سال گذشته به ۴۹ اجلاس می‌رسد.