شهرخبر

شفاف سازی درباره فوت یک نفر در فروریختن اخیر متروپل/ ریزش متروپل کنترل شده‌ بود!

کدخبر: ۵۳۰۹۰۳
اقتصادنیوز: رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرد.
شفاف سازی درباره فوت یک نفر در فروریختن اخیر متروپل/ ریزش متروپل کنترل شده‌ بود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی درباره علت ریزش مجدد ساختمان متروپل که منجر به فوت یک نفر شد، اظهار داشت: عملیات تخریب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام بوده‌ و در حین آواربرداری این اتفاق رخ داد و علت تلفات در این عملیات در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تخریب ساختمان 8 طبقه متروپل باید با محاسبات دقیقی انجام می‌شد، ادامه داد:‌ این ساختمان به شدت آسیب‌پذیر بوده و طبق گزارش ارایه شده، تخریب بخش عظمی از این ساختمان انجام شده و تنها تکه‌ای از آن باقی مانده‌ است.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: این ساختمان پس از حادثه تلخ ریزش، برای انجام عملیات تخریب و آواربرداری به قرارگاه خاتم الانبیاء تحویل شده بود و عملیات تخریب ساختمان در طول این مدت متوقف نمانده‌است.

رضایی کوچی درباره علت تاخیر در انجام علمیات تخریب گفت: اطراف این ساختمان ناپایدار بافت مسکونی و خیابان پرتردد بوده و نیمی از این ساختمان 8 طبقه هم ریزش داشته و بسیار آسیب پذیر بوده، ازاین‌رو باید با یک مهندسی دقیق، ریزش کامل این ساختمان انجام می‌شد چراکه در غیر این صورت ریسک ریزش آن بر خانه‌های مجاور افزایش پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: طبق اعلام قرارگاه خاتم‌الانبیاء؛ براساس طراحی اولیه، این ساختمان آماده ریزش کنترل شده بود و در حین ریزش کنترل شده هم تمام افراد و کارگران از آن سایت خارج شده بودند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ریزش ناگهانی نبود و این ریزش در ادامه علمیات تخریب کنترل شده، انجام شد، اظهار داشت: این ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرده و منجر به فوت آن خانم شد و باید این موضوع که چرا این ریزش کنترل شده منجر به فوت یک نفر شده، بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

رضایی کوچی گفت: تخریب هنوز به پایان نرسیده و آواربرداری به صورت کامل انجام نشده و این ساختمان بسیار ناپایدار بوده و باید به طریقی ریزش انجام شود که هیچ آسیبی به خانه های مجاور وارد نشود.