شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت#سرمایه گذاری#هزار میلیاردی

سرمایه گذاری هزار میلیاردی برای تفکیک زباله مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵ تهران/ تغییر در روش های حمایتی تفکیک زباله از مبدا در پایتخت

سرمایه گذاری هزار میلیاردی برای تفکیک زباله مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵ تهران/ تغییر در روش های حمایتی تفکیک زباله از مبدا در پایتخت

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای راه اندازی مجموعه تفکیک زباله مشارکتی مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵ تاکنکن هزار میلیارد تومان هزینه شده و تلاش داریم زباله کمتری به آرادکوه منتقل شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهدی عزیزی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران امروز (شنبه ۷ آبان) در حاشیه مراسم بهره برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای راه اندازی کامل این مجموعه هزار میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است تفکیک زباله های مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵ به  این محل منتقل شود.

وی افزود: ما به دنبال تفکیک زباله از مبدا هستیم؛ امروز ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک بهره برداری می شود و به دنبال آن هستیم که مشاوره های لازم را به شهروندان برای تفکیک زباله انجام دهیم.

رییس سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: تاکنون روش های سنتی برای تفکیک زباله داشتیم که به دنبال اصلاح این رویه و تفکیک از مبدا هستیم؛ در روش های سنتی شوینده به مردمی که پسماند را تکیک می کردند می دادیم اما امروز به  مردم گل می دهیم و منازل آنها بیمه می کنیم ضمن اینکه به ازای دریافت زباله تفکیک شده محل هایی را در نظر گرفته ایم که فرزندان بتوانند در آنجا بازی کنند.

عزیزی گفت: منطقه ۱۰ هزار و ۲۰۰ کیلو پسماند خشک از شهروندان دریافت می کنیم که این موضوع نشان می‌دهد اگر مردم را به مشارکت دعوت کنیم آنها از این موضوع استقبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ورودی مجموعه تفکیک زباله مشترک مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵ روزانه ۷۵۰ تن است؛ در این محل جداسازی حداکثری انجام شده و پسماند با ارزش از بی ارزش جدا شده و زباله بی ارزش به مجموعه آرادکوه منتقل می‌ شود؛ در فاز دوم این طرح قرار است از پسماند تر و خشک  کامل جدا شده و چیزی به آرادکوه منتقل نشود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این محل انجام شده و برای تامین برق بیشتر نیاز به حمایت حاکمیت هستیم.

وی گفت: بنا داریم که خرید برق تضمینی را از وزارت نیرو و سازمان ساتا انجام دهیم تا با طور کامل بهره برداری انجام شده و زباله ای به آرادکوه منتقل نشود.

عزیزی خاطرنشان کرد: ۴ ماه است که این مجموعه فعالیت می کند و همه افدامات زیست محیطی را رعایت کرده ایم و تا کنون هم شکایتی از سوی شهروندان نداشته ایم.

انتهای پیام