شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#کانادا

کانادا با فروش اوراق قرضه برای اوکراین پول جمع آوری می کند

کانادا با فروش اوراق قرضه برای اوکراین پول جمع آوری می کند

کانادا در نظر دارد تا با فروش اوراق قرضه برای اوکراین پول جمع آوری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کانادا در نظر دارد با فروش اوراق قرضه ۵ ساله اقدام به جمع آوری پول برای اوکراین کند. کانادا اولین کشوری است که از این طریق اقدام به جمع آوری پول برای اوکراین می‌کند.

این خبر را «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در نشست سالانه کنگره اوکراین و کانادا در شهر وینیپگ اعلام کرد و گفت: «کانادایی ها اکنون می‌توانند برای خرید اوراق قرضه دولتی که پس از پنج سال سررسید می‌شود، به بانک‌های بزرگ مراجعه کنند.»

او گفت: «این بودجه برای حمایت از دولت اوکراین صرف خواهد شد تا آنها بتوانند به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهند.»

کانادا یکی از بزرگترین مقاصد مهاجران اوکراینی در جهان است و جامعه اوکراینی در کانادا از زمان حمله روسیه به اوکراین خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر اوتاوا علیه روسیه شده اند.

با این حال اعلام نشده که ارزش کل اوراق قرضه فروشی کانادا برای اوکراین چقدر است و «کریستیا فریلند»، معاون ترودو نیز به سوال خبرنگاران درباره ارزش کل اوراق قرضه عرضه شده پاسخ نداده است.

در بیانیه دولت کانادا نیز در این ارتباط آمده است که درآمد ناشی از فروش اوراق قرضه در کانادا به دولت اوکراین کمک می‌کند تا به برنامه‌های خود از جمله ارائه خدمات ضروری به اوکراینی‌ها، مانند حقوق بازنشستگی، و خرید سوخت قبل از زمستان ادامه دهد. در این بیانیه آمده است که درآمد جمع آوری شده «مستقیماً به اوکراین» از طریق یک حساب مدیریت شده توسط صندوق بین المللی پول ارسال خواهد شد.

همزمان با اعلام برنامه دولت کانادا برای ارائه کمک نقدی به اوکراین، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که شمار دیگری از اتباع روسیه را در فهرست تحریمی گنجانده است. «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت که ۳۵ شهروند روس دیگر از جمله مدیران شرکت گازپروم و شش شرکت در بخش انرژی را به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌کند.

بنا به اعلام نخست وزیر کانادا، دولت اوتاوا شرکت‌های «لوک اویل»، «ترانس اویل»، «سوگاز» روسیه را تحریم کرد.

علاوه بر این اعلام شده که کانادا در نظر دارد تا تحریم‌های جدیدی را علیه اعضای بخش‌های قضائی و امنیتی روسیه از جمله افسران پلیس و بازرسان، دادستان‌ها، قضات و مقامات زندان که به ادعای اوتاوا در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر علیه رهبران مخالف روسیه دست دارند، اعمال کند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا و کشورهای غربی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال گسترده تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند که اکنون نتیجه عکس داده و این تحریم‌ها موجب افزایش تورم و قیمت‌های انرژی در اروپا شده و بسیاری از دولت‌های اروپایی را به اتخاذ اقدامات و تدابیر احتیاطی سوق داده است.