شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#جدید#نخست وزیر#وزیر جدید

پیام «گوترش» به نخست وزیر جدید عراق

کدخبر: ۵۳۰۶۹۷
اقتصادنیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی رای اعتماد پارلمان عراق به دولت جدید این کشور را به السودانی تبریک گفت.
پیام «گوترش» به نخست وزیر جدید عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دبیرکل سازمان ملل در پیام تبریک به «محمد شیاع السودانی» بر تعهد این سازمان به حمایت از دولت و مردم عراق تأکید کرد.

پایگاه خبری السومریه گزارش داد، آنتونیو گوترش امروز جمعه در پیامی رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت جدید این کشور را به «محمد شیاع السودانی» تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گوترش از انتصاب زنان در سه پست وزارتی از میان ۲۱ وزارتخانه عراق استقبال کرده و امیدوار است وزرای سه وزارتخانه باقی مانده دولت عراق نیز به زودی تعیین شوند.

دوجاریک افزود: دبیرکل سازمان ملل از دولت جدید عراق می‌خواهد تا خواسته‌های دیرینه مردم این کشور برای اصلاحات، پاسخگو بودن و آینده‌ای بهتر را برآورده کند. دبیرکل سازمان ملل مجدداً تأکید می‌کند که سازمان ملل متحد کاملاً متعهد به حمایت از دولت و مردم عراق است.

گفتنی است که محمد شیاع السودانی امروز جمعه طی مراسمی که با حضور «مصطفی الکاظمی» در بغداد برگزار شد، رسماً مأموریت خود را به عنوان نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آغاز کرد.