شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لهستان

ژنرال لهستانی رهبر عملیات آموزشی نیروهای اوکراینی شد

ژنرال لهستانی رهبر عملیات آموزشی نیروهای اوکراینی شد

اتحادیه اروپا، ژنرال «پیوتر ترتک»، فرمانده لشکر یازدهم زرهی لهستان را به عنوان رهبر عملیات آموزشی نیروهای کی یف منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الوطن،
اتحادیه اروپا، «پیوتر ترتک»، فرمانده لشکر یازدهم زرهی لهستان که در عراق و افغانستان نیز خدمت کرده است را برای رهبری عملیات آموزشی نیروهای اوکراینی منصوب کرد.

اتحادیه اروپا با آموزش عناصر رزمی اوکراین، درصدد افزایش توانایی کی یف برای مقابله با عملیات نظامی روسیه است.

در این راستا، «ماریوش بلاشژاک»، وزیر دفاع لهستان، در مورد انتخاب ژنرال لهستانی پیوتر ترتک برای آموزش نیروهای اوکراینی گفت: این یک مسئولیت بزرگ است و موقعیت لهستان در عرصه بین المللی را برجسته می‌کند.

قرار است تا زمستان آینده تا ۱۵ هزار سرباز اوکراینی در آموزش نظامی اتحادیه اروپا شرکت نمایند و این تعداد ممکن است بعداً به میزان قابل توجهی افزایش یابد. در نامه‌ای محرمانه در ماه سپتامبر، کی یف خواستار آموزش حداکثر ۹ تیپ شد که هر تیپ می‌تواند حداکثر ۵ هزار نفر را شامل شود.

علاوه بر مأموریت آموزشی برنامه ریزی شده، اتحادیه اروپا همچنین می‌خواهد کمک‌های نظامی خود را به اوکراین در ماه‌های آینده به طور گسترده افزایش دهد. قرار است صندوق مالی قبلی، موسوم به تسهیلات صلح اروپا (EFF) به مبلغ ۵.۷ میلیارد یورو، که علاوه بر مأموریت آموزشی جدید، تا حدودی تأمین مالی تسلیحات کشورهای عضو را نیز تأمین کند، افزایش یابد. قرار است حدود ده تا دوازده میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۷ تأمین مالی برای این صندوق ایجاد شود. تاکنون ۲.۶ میلیارد یورو از EFF برای حمایت نظامی از کی یف هزینه شده است.