شهر خبر

تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت حمایت از دولت جدید

تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت حمایت از دولت جدید

«عبداللطیف رشید» تشکیل دولت جدید عراق را گامی اساسی برای غلبه بر بحران ها در این کشور قلمداد کرد و حمایت از آن را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق امروز جمعه تأکید کرد که تشکیل دولت جدید در این کشور گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌ها است و باید برای برآوردن مطالبات و خواسته‌های عراقی‌ها از آن حمایت شود.

بر اساس این گزارش، دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبداللطیف رشید در کاخ السلام بغداد از «خضیر الخضاعی» رئیس دفتر سیاسی حزب «دعاة الاسلام» استقبال کرد. الخضاعی که مدتی معاون رئیس جمهور عراق بوده است، انتخاب عبداللطیف رشید را به عنوان رئیس جمهور جدید عراق به او تبریک گفت.

رشید نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پیام تبریک الخضاعی تأکید کرد: شرایط کنونی مستلزم تقویت وحدت ملی، غلبه بر مشکلات، تلاش برای برقراری ثبات در کشور و حفظ امنیت شهروندان عراقی است.

قابل ذکر است که جلسه پارلمان عراق دیروز پنج‌شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی با حضور ۲۵۳ نماینده تشکیل شد و نمایندگان به تمام وزرای پیشنهادی «محمد شیاع السودانی» رأی اعتماد دادند.

«محمد شیاع السودانی» پس از مکلف‌شدن از طرف عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق، روز پنج شنبه اسامی کابینه و برنامه جدید دولت عراق را برای گرفتن رأی اعتماد در اختیار نمایندگان پارلمان این کشور قرار داد. نمایندگان پارلمان نیز پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به همه کابینه السودانی رأی اعتماد دادند.