شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#کاخ سفید

جان کربی: تغییری در سیاست های آمریکا علیه سوریه ایجاد نشده است

جان کربی: تغییری در سیاست های آمریکا علیه سوریه ایجاد نشده است

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که تحریم ها علیه سوریه با وجود امضای توافقنامه ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید از امضای توافقنامه ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی استقبال کرد و گفت: این توافقنامه به لبنان اجازه می‌دهد تا به منابع انرژی که در گذشته نمی‌توانست از آنها بهره برداری کند، دسترسی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، «جان کربی» امروز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین درباره احتمال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، با توجه به اینکه این کشور تنها گذرگاه لبنان برای بهره مندی مؤثر از این توافق است و به خصوص که قرار بود برق از مصر و اردن و از طریق خاک سوریه به لبنان منتقل شود، گفت: هیچ تغییری در موضع آمریکا در قبال سوریه ایجاد نشده است و من هیچ اطلاعی در خصوص تغییر در تحریم‌ها علیه سوریه ندارم.

وی در ادامه افزود: اجرایی شدن توافق ترسیم مرزها و نتیجه دادن آن، زمان بر است اما به اقتصاد لبنان کمک خواهد کرد و ما قصد داریم با آنها (مقامات لبنان) و سایر احزاب در منطقه برای افزایش سطح رفاه همکاری کنیم.

کربی همچنین در پاسخ به این سوال که تحت چه شرایطی ایالات متحده نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند، گفت: همانطور که می‌دانید ما در سوریه حضور گسترده نداریم و تعداد نیروهای ما در آنجا کمتر از یک هزار نفر است که مأموریت اصلی آنها مبارزه با تهدید داعش حاضر در منطقه با همکاری نیروهای سوریه دموکراتیک است، چرا که داعش همچنان یک تهدید واقعی است که به اعتقاد ما بر امنیت ملی ما تأثیر می‌گذارد.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی است که دیروز پنجشنبه مراسم امضای توافقنامه ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی با حضور هیئت مذاکره کننده تل آویو و هیئت‌هایی از لبنان، آمریکا و سازمان ملل در مقر سازمان ملل در شهر مرزی رأس ناقوره برگزار شد.