شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خبرنگاران#رئیس جمهور#بیروت

میشل عون: ایده صلح با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان مطرح نیست

میشل عون: ایده صلح با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان مطرح نیست

رئیس جمهور لبنان در نشست خداحافظی با خبرنگاران در کاخ بعبدا در بیروت تأکید کرد که ایده صلح با رژیم صهیونیستی اصلا مطرح نیست و هیچ توافق پنهانی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفت: ایده صلح با رژیم صهیونیستی اصلاً مطرح نیست و هیچ توافق پنهانی در این خصوص وجود ندارد و ما تا قیامت این کار را انجام نخواهیم داد.

رئیس جمهور لبنان امروز جمعه در نشست خداحافظی با خبرنگاران در کاخ بعبدا در بیروت با اشاره به تحولات داخلی کشورش ادامه داد: سیاست نجیب میقاتی و تیمش نشان می‌دهد که آنها هیچ اراده‌ای برای تشکیل دولت جدید ندارند. من هیچ بندی در قانون اساسی مشاهده نکرده‌ام که پذیرش استعفای دولت را به سر کار آمدن دولت جدید منوط کرده باشد.

میشل عون همچنین در رابطه با مذاکرات ترسیم مرز با سوریه گفت: موعد این مذاکرات به دلایلی که شاید از آن اطلاع نداشته باشیم، به تعویق افتاد اما فکر می‌کنم طرف سوری هنوز آماده این مذاکرات نیست و مذاکره حتی با دوستان دشوار است. اگر تماس با رئیس جمهور بشار اسد در این خصوص مثبت نبود، ما تعیین تاریخ برای اعزام هیئت لبنانی را درخواست نمی‌کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من در دوران ریاست جمهوری خود با رسانه‌های متخاصم و فاجعه‌های بزرگ مالی، طبیعی و بهداشتی مواجه شدم. از جمله حادثه انفجار بندر یک حادثه مرگبار بود و به انفجار بمب اتمی شباهت داشت. من با مرزهای بسته با سوریه و یک میلیون و ۸۰۰ هزار آواره سوری، خزانه خالی، بحران کرونا و انفجار بندر بیروت مواجه شدم و اکنون با وبا مواجهیم.

رئیس جمهور لبنان در پایان گفت: هیچیک از مسئولان کشور در مبارزه با فساد به من کمک نکردند.