شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسلواکی#رای گیری#لهستان#اروپایی#رسانه‌ها

حمله هکری به پارلمان لهستان و اسلواکی سیستم رای گیری این نهادها را با اختلال مواجه کرد

حمله هکری به پارلمان لهستان و اسلواکی سیستم رای گیری این نهادها را با اختلال مواجه کرد

رسانه‌ها از حملات هکری به پارلمان لهستان و اسلواکی و اختلال در سیستم رای گیری این دو نهاد مهم اروپایی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، سخنگوی پارلمان لهستان اعلام کرد که این نهاد هدف حمله هکری قرار گرفته است. در همین حال، در اسلواکی هم یک حمله هکری یک سیستم رای گیری را با شکست مواجه کرده و یک جلسه لغو شد.

به نوشته رسانه‌های اروپایی حمله سایبری به پارلمان ورشو احتمالا در ارتباط با رای گیری در سنای لهستان مبنی بر طبقه بندی دولت روسیه به عنوان "رژیم تروریستی" صورت گرفت.

سخنگوی مجلس سنای لهستان روز پنجشنبه مدعی شد که این حمله از چندین جهت از جمله از سوی فدراسیون روسیه انجام شد. رای گیری در مورد طبقه بندی رهبری روسیه در لیست ترور روز چهارشنبه انجام شد.

هم زمان در اسلواکی همسایه لهستان هم، روز پنجشنبه یک حمله سایبری به پارلمان صورت گرفت که بر سیستم رأی گیری نیز تأثیر گذاشت. "گابور گرندل"، نایب رئیس پارلمان در براتیسلاوا به خبرگزاری فرانسه گفت: کل شبکه کامپیوتری پارلمان فلج شده بود.

گرندل گفت، رای گیری باید حوالی ساعت 11 صبح زمانی که رئیس بخش اداری به ما اطلاع داد که یک حمله سایبری به سیستم فناوری اطلاعات پارلمان صورت گرفته است باید آغاز می شد، بنابراین جلسه پارلمان متوقف شد.

بر اساس اطلاعات پارلمان این کشور، تمام رایانه‌ها و خطوط تلفن قطع شده و مانع از رای‌گیری نمایندگان مجلس درباره چندین لایحه شده است. بوریس کولار، رئیس پارلمان اسلواکی گفت: ما هنوز دلیل این مشکل را پیدا نکرده‌ایم. تکنسین‌ها در حال حل آن هستند.

انتهای پیام/