شهر خبر

تصمیم آمریکا برای اختصاص بسته کمکی 275 میلیون دلاری به اوکراین

تصمیم آمریکا برای اختصاص بسته کمکی 275 میلیون دلاری به اوکراین

آمریکا قصد دارد به زودی بسته جدید کمک امنیتی به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار را اعلام کند که شامل مهمات برای سیستم‌های موشکی با دقت بالا و سایر تجهیزات نظامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن قصد دارد به زودی یک بسته جدید کمک امنیتی ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس ضمن اعلام این خبر گزارش داد که واشنگتن یک بسته کمک امنیتی جدید به اوکراین را به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار اعلام خواهد کرد. با این حال، این بسته شامل سلاح‌های اصلی جدید نیست، بلکه مهمات برای سیستم‌های موشکی با دقت بالا و سایر تجهیزات را شامل می‌شود.

در همین زمینه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً تأکید کرد که کنگره این کشور به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، حتی اگر دموکرات‌ها اکثریت خود را در انتخابات میان دوره‌ای آتی از دست بدهند.

بلینکن در مصاحبه‌ای با رسانه‌های کانادایی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت کنگره از اوکراین در صورت پیروزی جمهوری خواهان تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: تصور نمی‌کنم که تغییر اساسی ایجاد شود. اکنون، هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند، اما بر اساس یافته‌های موجود، فکر می‌کنم حمایت ثابت و از طرف دو حزب از اوکراین وجود دارد.

اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته، از کشورهای غربی به رهبری آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی کمک مالی و نظامی دریافت کرده است که میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود. در اواسط ماه جاری، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین را به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار اعلام کرد.

نکته قابل توجه این است که کشورهای غربی از طریق حمایت‌های مادی، نظامی و سیاسی که از کیف ارائه می‌کنند، به دنبال طولانی کردن جنگ در اوکراین هستند. حال اینکه مسکو بارها تأیید کرده است که عملیات نظامی در منطقه دونباس تا زمانی که تمام وظایف محول شده به آن محقق نشود، متوقف نخواهد شد.