شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینترنت

اینترنت ماهواره‌ای پروژه‌ای در آستانه شکست؟

اینترنت ماهواره‌ای پروژه‌ای در آستانه شکست؟

اینترنت ماهواره‌ای پروژه بلندپروازانه‌ای بود که ایلان ماسک سعی کرد با ماهواره‌های به ظاهر تجاری خود کنترل اینترنت جهان را به دست بگیرد اما حالا ظاهراً به نظر می‌رسد که برخی قدرت‌های جهانی راه‌حلی برای کنترل ماسک در نظر گرفته‌اند، روز گذشته این روسیه بود که بعد از چین، تهدید کرد اگر حاکمیتش نقض شود به ماهواره های به ظاهر تجاری حمله می‌کند

خبرگزاری برنا-گروه علمی و فناوری؛ اینترنت ماهواره‌ای پروژه بلندپروازانه‌ای بود که ایلان ماسک سعی کرد با ماهواره‌های به ظاهر تجاری خود کنترل اینترنت جهان را به دست بگیرد اما حالا ظاهراً به نظر می‌رسد که برخی قدرت‌های جهانی راه‌حلی برای کنترل ماسک در نظر گرفته‌اند، روز گذشته این روسیه بود که بعد از چین، تهدید کرد اگر حاکمیتش نقض شود به ماهواره های به ظاهر تجاری حمله می‌کند.

یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع روسیه طی اظهاراتی عنوان کرده است که اگر از ماهواره‌های تجاری غرب در جنگ اوکراین استفاده شوند این کشور ماهواره‌ما را یک "هدف مشروع" تلقی خواهد کرد. روسیه قبل از این هم تهدید کرده بود که چنانچه استفاده از ماهواره‌های استارلینک در جنگ اوکراین ادامه پیدا کند، آن‌ها را نابود خواهد کرد.

برخی طی روزهای اخیر سوال می‌کنند که آیا این امکان وجود دارد که چنانچه جنگ میان روسیه و کشورهای غربی درباره پشتیبانی از اوکراین ادامه پیدا کند، میان آن‌ها درگیری‌های فضائی رخ دهد؟ برخی مقامات روسی در این روزها به سوال مذکور پاسخ مثبت می‌دهند.

این خبری بود که رویترز روز پنج‌شنبه (پنجم آبان) از قول یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه منتشر کرد، این خبرگزاری نوشت؛ اگر ماهواره‌های تجاری غربی بازهم در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار بگیرند، آن‌ها را یک "هدف مشروع" برای واکنش نظامی تلقی خواهند کرد.

نماینده وزارت دفاع روسیه در سازمان ملل، کنستانتین وورونتسوف طی اظهاراتی عنوان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش در تلاش هستند تا سلطه غرب بر جهان را تقویت کنند.

وی افزود: استفاده از ماهواره‌های تجاری برای پشتیبانی از نیروهای مسلح اوکراین یک "روندی بسیار خطرناک" و تحریک‌آمیز در ایام جنگ است.

روسیه بلوف می‌زند؟

عده‌ای سعی دارند تا اینطور وانمود کنند که روسیه در حال بلوف زدن است اما باید اذعان کرد که کشورهایی مانند روسیه، چین و آمریکا توان فنی کافی برای انهدام یا آسیب‌رساندن به ماهواره‌های استارلینک را دارند و پیشتر این امکان را مورد آزمایش هم قرار داده‌اند.

روسیه در همین راستا سال قبل  یک فروند موشک ضد ماهواره را جهت انهدام یک ماهواره اسقاطی مورد آزمایش قرارپاد تا وجود این امکان را به همه نشان دهد.

انتهای پیام