شهر خبر

پیروزی مقابل مسی‌ها اهمیت زیادی داشت/ دیاباته امتحانش را پس داده است

پیروزی مقابل مسی‌ها اهمیت زیادی داشت/ دیاباته امتحانش را پس داده است

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شیخ دیاباته بازیکن بزرگی است.

مسعود زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به دیدار تیم فوتبال پرسپولیس برابر مس که با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید، اظهار داشت: پرسپولیس در شرایطی به پیروزی رسید که برد روبروی تیم هایی که بسته بازی می کنند، سخت است. مس در این رقابت با استراتژی خاصی برابر پرسپولیس قرار گرفت و با بازی در یک سوم میانی راه های نفوذ را بسته بود و چشم به ضدحملات دوخته بود اما بازیکنان توانستند با تغییر شیوه بازی در دقایق مختلف شرایط را به سود خود ثبت کرده و به برد مهمی دست پیدا کنند.

وی افزود: برای مس مساوی هم حکم پیروزی را داشت ولی پرسپولیس از شروع بازی با بازی رو به جلو حریف را تحت فشار قرار داد. اگرچه در نیمه اول بچه ها دو سه موقعیت خوب گلزنی داشتند اما لایه های دفاعی مس مانع از گلزنی آنها شد. در نیمه دوم آهنگ پرسپولیس با اضافه شدن شیخ دیاباته به ترکیب تیم هجومی تر شد و روی پاس تماشایی رفیعی که یکی از بهترین ها بود، برد خوبی برای به دست آمد. در آن صحنه پاس سروش به قدری خوب و حساب شده بود که اگر دیاباته آن را به گل تبدیل نمی کرد بدون شک لوکادیا زننده گل برای پرسپولیس در این صحنه بود. 

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره گلزنی دیاباته در دومین حضورش در ترکیب خاطرنشان کرد: شیخ دیاباته بازیکن بزرگی است و در فوتبال ایران امتحانش را پس داده است. او علاوه بر فیزیک خوب و قدرت بدنی بالا از نظر تاکتیکی هم فوتبالیست سطح بالایی است که نشان داده می تواند مهره موثری برای پرسپولیس باشد و گل محمدی بی جهت به او برای حضور در پرسپولیس اعتماد نکرده است.

زارعی در خصوص عوامل موثر در موفقیت و صدرنشینی سرخ‌ها در لیگ برتر به خبرنگار برنا گفت: تدابیر کادر فنی و حضور ستاره های با انگیزه و باتجربه دست به دست هم داده تا پرسپولیس در این فصل و تا پایان هفته یازدهم با کسب بهترین نتایج، صدر جدول را به دست آورد. در این میان حضور گلر باتجربه، توانمند و با اعتماد به نفسی مثل علیرضا بیرانوند یکی از مهمترین عوامل موفقیت تیم گل محمدی است. بیرانوند پس از حضور در اروپا و بازگشت دوباره به پرسپولیس از نظر فنی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و بدون شک یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت تیم است.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام