شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تراکتور#سود#قالیباف

وام ۳۰۰ میلیونی برای خرید تراکتور

وام ۳۰۰ میلیونی برای خرید تراکتور

مشاور وزیر صمت همچنین از رشد ۵۰ درصدی تولید تراکتور در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت؛ تولید تراکتور در ۶ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت بطوریکه از ۹۷۵۰ دستگاه به ۱۴۶۲۵ دستگاه تراکتور رسید.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت صادرات تراکتور نیز ۸۹ درصد رشد کرده است گفت؛ در نیمه اول امسال ۹۴۳ دستگاه تراکتور صادر شده است که هدفگذاری انجام شده ۴۶۰۰ دستگاه تا پایان سال است.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه درحال‌حاضر بازار آزاد تراکتور در حال حذف شدن است گفت؛ افزایش تولید تراکتور اختلاف قیمت کارخانه با بازار را بشدت کاهش داد بطوریکه قیمت تراکتور ۳۹۹ که در فروردین امسال در بازار ازاد ۷۵۰ میلیون تومان بود اکنون به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است ( که نسبت به قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی کارخانه بالاتر است که عمدتا به خواب پول در مدت زمان تحویل برمیگردد) و در برخی مدل‌ها حتی رشد منفی قیمت هم دیده می‌شود.

قالیباف در پایان گفت: نیاز سالانه تراکتور ۲۰ هزار دستگاه است و در سال ۱۴۰۱، ۳۵ هزار تراکتور تولید خواهد شد و این رشد تولید هم باعث حذف تقاضای سرمایه‌ای و بازار آزاد و هم باعث افزایش صادرات خواهد شد.

منبع: تسنیم