شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#مقامات#آیا#نابلس،#جنین#دوم#شود؟

افزایش نگرانی صهیونیست ها از گروه عرین الاسود؛

آیا نابلس، جنین دوم فلسطین می شود؟

آیا نابلس، جنین دوم فلسطین می شود؟

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت تاکید کرد نهادهای امنیتی به شدت نگران اظهارات مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در حمایت از مقاومت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، عملیات قهرمانه گروه مقاومت «عرین الاسود» خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است. این گروه مقاومت، بامداد سه شنبه گذشته علیه نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر نابلس عملیات موفقیت آمیزی انجام داد.

در بیانیه عرین الاسود آمده است که شب حمله، فرماندهان این گروه، طبق اطلاعات امنیتی بدست آمده پیرامون نزدیک بودن عملیات نظامی دشمن صهیونیستی علیه این گروه به منظور بهره‌برداری انتخاباتی از آن توسط لاپید و گانتز، تصمیم به برگزاری یک مانور و گرفتار کردن دشمن در کمینی سخت گرفتند و به همین منظور، مبارزان این گروه در مناطق اطراف بخش قدیمی نابلس مستقر شدند تا به محض ورود دشمن از تمامی جهات آن‌ها را مورد حمله قرار دهد و فاصله زمانی بین ما و دشمن تنها ۱۰ دقیقه بود و فرمانده ودیع الحوح باید در این فاصله عقب‌نشینی می‌کرد اما به سبب کارگذاری برخی تجهیزات و مواد منفجره نهایی، این کار به تأخیر افتاد.

این بیانیه می‌افزاید که مبارزان عرین الاسود نیروهای ویژه صهیونیستی که قبل از دیگر نیروها وارد نابلس شده بودند، را شناسایی کرده و آن‌ها را به رگبار شدید بستند و بمب‌هایی که قبلاً کارگذاشته شده بود، را منفجر کردند و تمامی این نیروها را به هلاکت رساندند.

گروه عرین الاسود افزود: دشمن پس از شهادت فرمانده «ودیع الحوح» سرخوش بود و گمان می‌کرد می‌تواند هر دروغی ببافد و همانند همیشه سر صهیونیست‌ها کلاه بگذارد و این بار نیز کشته‌های خود را به حوادث زیرگیری با خودرو، سقوط از بالای درخت، تیراندازی اشتباهی و سقوط از کوه نسبت داد.

این گروه تاکید کرد: ما اینجا دشمن صهیونیستی را مقابل یک آزمون حقیقی قرار می‌دهیم، اگر واقعاً با مردم خود رو راست هستید، ویدئوی مستند عملیات را به طور کامل منتشر کنید، اما شما دروغ می‌گوئید و ما درسی فراموش نشدنی به شما دادیم.

عرین الاسود با اشاره به اینکه صدا و فریادهای روحیه‌بخش مردم نابلس را در شب عملیات شنید، تصریح کرد که فرمانده ودیع رفت اما هزاران ودیع دیگر وجود دارد و مبارزان مقاومت خوب و سلامت هستند و به ارتش دشمن همانطور که قبلاً هم گفتیم، می‌گوئیم که خواهیم دید چه کسی دیگری را محاصره خواهد کرد.

افزایش نگرانی‌های رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که حالتی از نگرانی و ترس در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات‌های قهرمانانه فلسطینیان در نابلس و تبدیل شدن این منطقه به جنین دوم به وجود آمده است.

در این راستا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت تاکید کرد نهادهای امنیتی به شدت نگران اظهارات مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در حمایت از مقاومت هستند.

این روزنامه افزود در ابتدای هفته جاری «مایا کیلا» وزیر بهداشت فلسطین در جلسه هیأت دولت تشکیلات خودگردان گروه «عرین الاسود» را به دلیل عملیات‌های تیراندازی و بمب گذاری علیه اشغالگران مورد تمجید قرار داده و این در نوع خود بی سابقه است.

یدیعوت آحرونوت افزود این را باید به سخنان محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان اضافه کرد که ضمن مراجعه به اردوگاه آوارگان جنین با «فتحی حازم» پدر شهید «رعد حازم» مجری عملیات «دیزنگوف» در تل آویو دیدار کرده و مسئولان صهیونیستی را غافلگیر نمود.

این روزنامه ادامه داد ارزیابی‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس بیانگر آن است که احتمال دارد تلاش‌هایی برای انجام عملیات در پی عملیات آغاز شده توسط ارتش در نابلس انجام شود اما مساله کاملاً روشن آن است و آنها بر ادامه عملیات علیه گروه «عرین الاسود» و تعقیب نیروهای آن تا نابودی کامل این گروه مصمم هستند.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بازگرداندن نابلس به شرایط پیشین و تبدیل نشدن آن به جنین دوم را در دستور کار خود قرار داده است.