ایران خودرو از برنامه فروش فوق العاده خود رونمایی کرد. آبی های جاده مخصوص این طرح فروش را از امروز پنجم آبان ماه سال جاری آغاز کرد.

براساس اعلام این خودروساز پنج محصول سمند سورن پلاس جدید، پژو پارس سال، پژو پارس سال با موتور XU7P، پژو 207 با فرمان برقی و پژو 207 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با سقف قرمز در دسترس متقاضیان قرار دارد.

متقاضیان سمند سورن پلاس جدید باید برای این خودرو حدود 261 میلیون و 500 هزار تومان به حساب ایران خودرو واریز کنند. پژو پارس سال نیز با قیمتی حول و حوش 166 میلیون تومان در این طرح فروش قابل خریداری است. دیگر پژو پارس سال در این فروش فوق العاده با قیمتی نزدیک به 209 میلیون تومان در دسترس مشتریان قرار دارد. پژو 207 با فرمان برقی نیز قیمتی در حدود 216 میلیون تومان را در این فروش فوق العاده به خود می بیند. تنها محصول با گیربکس اتوماتیک حاضر در جدیدترین فروش فوق العاده ایران خودرو یعنی پژو 207 با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز برچسب قیمت حدود 318 میلیون و 800 هزار تومان دارد.

آبی های جاده مخصوص سمند سورن پلاس جدید را با رنگ های سفید، مشکی، خاکستری متالیک و آبی کبود عرضه کرده است. پژو پارس سال نیز با رنگ های سفید، مشکی و خاکستری متالیک قابل خریداری است. پژو پارس سال با موتور XU7P (ELX)  نیز با رنگ های مشابه پژو پارس سال در این فروش فوق العاده حاضر است. بیشترین تنوع رنگ در دومین فروش فوق العاده پاییزی ایران خودرو مربوط به پژو 207 با فرمان تعلق دارد. این خودرو با رنگ های سفید، مشکی، خاکستری متالیک، نقره ای، قرمز و آبی کاسپین عرضه شده است.

پژو 207 با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته و سقف قرمز نیز با دو رنگ بدنه سفید و مشکی در دسترس مشریان قرار دارد.

اما کدام خودرو در این فروش فوق العاده سود بیشتری را به حساب خریداران خود واریز می کند؟ بررسی قیمت این خودروها در بازار نشان می دهد. در میان پنج محصول حاضر در این فروش فوق العاده پژو 207 با فرمان برقی با توجه به فاصله قیمتی حدود 197 میلیون تومانی میان بازار و کارخانه بیشترین سود را به حساب متقاضیان خود واریز می کند. این خودرو این روزها در بازار با قیمت 412 میلیون تومان داد و ستد می شود. بعد از این خودرو دیگر پژو 207 حاضر در این فروش فوق العاده یعنی پژو 207 با گیربکس 6 سرعته اتومانیک با فاصله قمیتی حول و حوش 167 میلیون تومانی در جایگاه دوم جدول پربازده ترین سودهی قرار می گیرد. این خودرو در حال حاضر در بازار قیمتی نزدیک به 485 میلیون تومان دارد. پژو پارس سال نیز با حدود 151 میلیون تومان فاصله قیمت کارخانه و بازار جایگاه بعدی را به خود اختصاص می دهد. سمند سورن پلاس جدید در بازار قیمتی حوالی 336 میلیون تومانی دارد بنابراین با توجه به قیمت کارخانه ای خریدش برای مشتریان سودی حدود 74 میلیون تومانی دارد. پارس سال سفارشی با موتور XU7P که محصولی جدید محسوب می شود هنوز نتوانسته محدوده قمیتی خود در بازار را مشخص کند. بنابراین فاصله قیمتی آن هنوز مشخصی نشده است.