شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#عراق#رای اعتماد#بغداد

ساعت جلسه رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه السودانی اعلام شد

ساعت جلسه رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه السودانی اعلام شد

دبیرخانه مجلس عراق اعلام کرد که جلسه رأی اعتماد به کابینه «محمد شیاع السودانی» در ساعت ۱۸ به وقت بغداد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، دبیرخانه مجلس عراق اعلام کرد که جلسه رأی اعتماد به کابینه محمد شیاع السودانی در ساعت ۱۸ به وقت بغداد آغاز می‌شود.

خبرگزاری رسمی عراق سند دستور کار جلسه امروز (پنج‌شنبه ۲۷ اکتبر) مجلس عراق را منتشر کرد که نشان می‌دهد تنها دستور جلسه رأی‌گیری برای برنامه دولت و کابینه است.

در این سند آمده که جلسه در ساعت ۱۸ امروز به وقت بغداد برگزار می‌شود.

همزمان منابع عراقی از تدابیر شدید امنیتی در بغداد و منع تردد خودروهای فاقد مجوز در منطقه خضراء خبر داده اند.

پس از مذاکرات سیاسی دو هفته ای السودانی با نیروهای مختلف عراقی ، عراقی ها در انتظار یک دولت سهمیه ای جدید هستند.

پیش از این محمد الصیهود نماینده ائتلاف چارچوب هماهنگی گفت: السوانی سرنوشت اکثر پست های وزارتی با فراکسیون ها و احزاب را نهایی کرده است و اختلافاتی بر سر پست های اندک و برخی نامزدها وجود دارد و گفتگوها تا ساعاتی قبل از برگزاری جلسه مجلس نمایندگان ادامه دارد.

الصیهود با تاکید بر اینکه تصمیم جلسه پنج شنبه پس از اجماع و توافق سیاسی بر سر لزوم برگزاری آن در این زمان صورت گرفت اما این احتمال وجود دارد که رای گیری به برخی وزارتخانه ها به جلسه بعدی موکول شود، افزود: اختلاف بر سر برخی پست های وزارتی و نامزدها امری طبیعی است علاوه بر این نخست وزیر مکلف بسیاری از فشارها از سوی برخی احزاب را نپذیرفته است و بر معیارهایی که در انتخاب اعضای کابینه خود تدوین کرده بود، اتکا کرده است. رای گیری برای اعطای رای اعتماد به دولت جدید با حضور اکثریت خواهد بود زیرا دولت همه است وهمه در آن حضور دارند و حامی آن هستند.

از سوی دیگر مضر الکروی نماینده ائتلاف السیاده هم گفت: پارلمان با اکثریت مطلق به دولت السودانی اعتماد خواهد کرد