شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائرین

عامل تشویق تروریست های تکفیری برای حمله با زائرین چه کسانی هستند؟

حرم حضرت شاهچراغ

در حمله ناجوانمردانه تروریست های تکفیری به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، ۱۵ تن از هموطنانمان به شهادت رسید و تعدادی نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، غروب دیروز چهارشنبه، در هنگامه نماز مغرب تروریست‌های مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بستند.

تروریست‌های مسلح پس از ورود به شبستان امام خمینی(ره) و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند. تا لحظه تنظیم این خبر عنوان شده که ۲ نفر از تروریست‌ها دستگیر شده‌اند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تشریح جزئیات این حادثه تروریستی گفت: مقارن اذان مغرب تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند.

محبی‌پور گفت: تاکنون این حمله تروریستی ۱۵ شهید و ۲۳ مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، گفت: طبق بررسی اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی- تکفیری بوده است. این عامل وهابی- تکفیری با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این رابطه گفت: تروریست‌ها از درب ورودی باب‌الرضا وارد شدند و به سمت خادمین تیراندازی کردند و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بستند. در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل این حمله را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند. براساس گزارش‌ها فرد دوم نیز که گوشه‌ای از حرم پنهان شده بود ساعاتی پس از این اقدام تروریستی دستگیر شد.

شهدا و مجروحان حادثه تروریستی

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا این لحظه آمار ۱۵ شهید این حادثه قطعی است و ۲۳ نفر نیز مجروح شده‌اند که دو نفر وضعیت وخیمی دارند که امیدواریم اقدامات درمانی به نتیجه برسد. اورژانس شیراز همچنان در آماده‌باش است.

خالدی ادامه داد: به مسئولان مراکز درمانی تأکید شده است که با قید فوریت هویت افراد مجروح و شهید را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز درباره این حادثه تروریستی گفت: در این اغتشاشات اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور استان فارس بود که دشمنان از این آرامش نگران بودند. 

موسوی گفت: دادستان و بازپرس ویژه در صحنه حادثه حضور دارند و اطلاعات بیشتر را در ساعات آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

روایتی از چگونگی  وقوع حمله تروریستی 

خبرنگار تسنیم در حاشیه حرم مطهر شاهچراغ در تشریح جزئیات این حادثه تروریستی گفت: به گفته شاهدان عینی ابتدا یکی از تروریست‌ها یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند. 

وی ادامه داد: در ادامه تروریست به سمت محل برگزاری نماز حمله می‌کند که خادم آنجا هوشیاری به خرج داد و درب را قفل کرد اما تروریست با تیراندازی موفق به ورود می‌شود و آنجا زائران نمازگزار را به رگبار می‌بندد.

هدف غایی اغتشاش­‌خواهان 

آنچه دیروز در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) رخ داد گویای غایت و هدف دشمن از ایجاد اغتشاش است. اگر در سال ۱۳۸۸ و در پی فتنه آن سال قریب ۷ ماه زمان برد تا به عاشورای ۸۸ رسید که در آن بی‌حرمتی و حمله به عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به وقوع پیوست اما در اغتشاش‌های امسال پس از گذشت یک ماه حمله به زائران حرم مطهر برادر علی بن موسی‌الرضا(ع) را شاهد بودیم.

اگرچه در سال‌های اخیر دشمن نشان داده که تا چه اندازه وقیح و جسور شده و اتفاق‌های رخ‌داده در اغتشاش‌های یک ماه اخیر گویای این نکته است. با شروع اغتشاش‌های اخیر همزمان هجمه و حمله و لجن‌پراکنی علیه مقدسات نیز کلید خورد. آتش زدن قرآن کریم، توهین به ائمه و خاصه امام حسین‌(ع)‌، حمله به نمادها و اماکن دینی از قبیل حسینیه‌ها و مساجد و... و در آخرین حرکت حمله مسلحانه به زائران مضجع شریف برادر امام رضا(ع) حضرت احمد بن موسی(ع) بود که غروب روز گذشته رخ داد.

اگرچه آبشخور و سرمنشأ این جنایات صهیونیست‌ها هستند اما تفکر انگلیسی ایجاد تفرقه نیز در پیشبرد اهداف شوم آنها نقش مهمی دارد. خواه این تفرقه‌افکنی از رسانه بی‌بی‌سی فارسی باشد یا از رسانه سعودی اینترنشنال و یا از تریبون نمازجمعه یکی از شهرهای اهل سنت کشورمان... اظهاراتی که البته با مخالفت دیگر علمای اهل سنت کشورمان مواجه شد. چرا که تفکر اصیل اسلامی و شیعی حکم بر وحدت بین مذاهب اسلامی می‌دهد. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که اگر با اغتشاشگران برخوردی مناسب و فراخور اقدام آنها صورت می‌گرفت شاید شاهد اتفاق دیروز نمی‌بودیم و تروریست‌ها فضا را برای چنین جنایتی آماده و مهیا نمی‌دیدند. متاسفانه مماشات و مدارا با اغتشاش‌خواهان و خط‌دهندگان به آنها کار را به اینجا رسانده است.

منبع: کیهان