شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلبان

یک اغتشاش شکست‌خورده و سه خیانت اصلاح‌طلبان

اصلاحات

اقدامات جریان مدعی اصلاحات در آشوب های اخیر کشور، چهره واقعی این طیف را پیش از پیش آشکار کرد.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

جهان‌نیوز در بررسی تحرکات مدعیان اصلاح‌طلبی در ماجرای اخیر نوشت: این طیف که همواره موج‌سواری سیاسی را پیشه خود قرار داده‌اند، این‌بار در ناآرامی‌های اخیر نیز رویه همراهی با اغتشاشگران را در پیش گرفتند و کارنامه خود سیاه‌تر کردند. آنها سه گام خود در اغتشاشات قبلی را در اتفاقات اخیر نیز تکرار کردند. در ابتدا شبهه‌سازی و عدم تمکین به قانون و اعتماد به نهادهای مجری و متولی را در پیش گرفتند. این مرحله باعث شرطی‌سازی و عدم استدلال‌پذیری جامعه هدف می‌شود. درواقع این دسته از افراد که با نام تحلیلگر جریان اصلاحات شناخته می‌شوند، به سمپاشی در اذهان عمومی پرداختند.

گام دوم اصلاح‌طلبان، تحریک افکار عمومی و دمیدن به آتش التهابات است. در این راستا برخی اعضای جریان اصلاحات خود را همراه و معترض جا می‌زنند و ضمن تخریب حریف برای خود وجهه‌سازی کنند. 

گام سوم اصلاح‌طلبان، با آرام شدن فضای خیابان‌ها و التهابات مطرح کردن موضوع گفت‌وگوی ملی است. در این زمینه آنچه جالب توجه است مطرح کردن گفت‌وگو ذیل مباحث هزینه‌سازی است که این جریان سیاسی سعی دارد در حوزه منافع خود آنان را به جامعه القاسازی کند. این القائات بیشتر از اینکه فضا را آرام و آماده گفت‌وگو کند به شبهه‌پراکنی بیشتر و ملتهب کردن اوضاع و همچنین کشاندن شرایط کشور به وضعیت بحرانی و تب‌آلود می‌پردازد. در این حوزه نیز اصلاح‌طلبان نه‌تنها روحیه آرام‌سازی و با ثبات‌سازی کشور را ندارند، بلکه بیشتر به‌عنوان یک نیروی دیگر برای ناآرام‌سازی اوضاع کار کردند بن‌بست گفت‌وگو ایجاد کنند و مسیر اغتشاش دوباره باز شود!