شهر خبر

این ۷ علامت نشان می‌دهد آمادگی کارآفرینی دارید

چگونه بفهمیم می‌توانیم کارآفرین شویم؟
این ۷ علامت نشان می‌دهد آمادگی کارآفرینی دارید

فردای اقتصاد: برای ورود به هر شغلی باید از پیش آمادگی آن را داشته باشید. اگر می‌خواهید صاحب یک کسب‌وکار شوید و به عنوان کارآفرین شناخته شوید هم باید در ابتدا ببینید آیا آمادگی انجام آن را دارید یا نه. نشریه معتبر فوربس، هفت معیار را برای سنجش میزان آمادگی شما برای تبدیل شدن به یک کارآفرین معرفی کرده است:

۱. ایده تجاری خود را بررسی کرده‌اید و یک طرح تجاری معتبر دارید.

این مرحله برای موفقیت سرمایه گذاری شما حیاتی است. قبل از شروع راه‌اندازی یک کسب‌وکار، باید بدانید که چه چیزی ایده شما را خاص می‌کند. شما همچنین باید بدانید که چه مقدار پول برای ایجاد یک شرکت صرف می‌شود و چقدر زمان برای ایجاد پایگاه مشتری شما نیاز است. هنگامی که این اطلاعات را جمع‌آوری کردید، تمام جزئیات مربوط به هر جنبه از کسب‌وکار خود را یادداشت کنید و یک طرح کسب‌وکار ایجاد کنید تا برای هر چیزی که پیش می‌آید آماده باشید.

یک واقعیت: طبق بررسی هاروارد بیزینس ری‌ویو، «کارآفرینانی که طرح‌های رسمی برای کسب‌وکار خود می‌نویسند، ۱۶ درصد بیشتر از کارآفرینانی که برنامه‌ریزی نمی‌کنند، به ماندگاری دست می‌یابند».

۲. حاضرید سخت کار کنید.

سخت کوشی، کلید موفقیت است. این واقعیتی است که حتی در زمینه‌هایی مانند ورزش نیز صدق می‌کند. اکثریت قریب به اتفاق افراد موفق با صرف ساعت‌ها کار و تلاش مجدانه هر روز به جایی که هستند می‌رسند - و سپس در طول زندگی خود به همان مسیر ادامه می‌دهند. اهمیت این موضوع را دست کم نگیرید. بدون کار سخت، به احتمال زیاد به رویاها و جاه‌طلبی‌های خود نخواهید رسید. در اینصورت آنها فقط در همین حد رویاها و جاه‌طلبی‌ها خواهند ماند و به دستاوردهای واقعی تبدیل نخواهند شد.

یک واقعیت: تنها یک چهارم کسب و کارهای جدید ۱۵ سال یا بیشتر دوام می‌آورند.

۳. توانایی آن را دارید که احترام بخواهید.

به عنوان یک کارآفرین، باید بتوانید از خود و تیم خود و همچنین مشتریان و برند خود دفاع کنید و از دیگران احترام بخواهید. این لزوماً به معنای سختگیری بر آن‌ها نیست. این بدان معنی است که در مورد آنچه فکر می‌کنید درست است، محکم بایستید، حتی زمانی که دیگران ممکن است با شما مخالف باشند.

۴. قبول می‌کنید که در لبه پرتگاه زندگی کنید.

اگر برای یک کارآفرینی آماده هستید، باید بپذیرید که زندگی را در لبه‌های پرتگاه نگه خواهید داشت. شروع یک کسب‌وکار مستلزم پذیرش ریسک‌هایی است که می‌تواند منجر به شکست شود. اما اگر به هر حال حاضر به پذیرش ریسک هستید، این می‌تواند فرصتی ارزشمند برای رضایت از خود باشد.

یک واقعیت: بیش از ۵۸۲ میلیون کارآفرین در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین شما تنها نیستید.

۵. مهارت‌های اجتماعی خوبی دارید و می‌دانید چگونه از آنها استفاده کنید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید، داشتن مهارت‌های اجتماعی خوب ضروری است. شما باید به خوبی با دیگران کار کنید و به طور موثر با تیم خود ارتباط برقرار کنید.

برای توسعه این مهارت‌ها، سعی کنید آنها را در مکالمات خود با دیگران تمرین کنید. مثلا:

وقتی در مورد خود صحبت می‌کنید، با صحبت در مورد چیزی شروع کنید که مستقیماً به گفته‌های دیگری مربوط می شود. به عنوان مثال، «می‌دانی چیست؟ من به آنچه گفتی فکر می‌کردم...» به این ترتیب، می‌توانید از حرف‌های طرف مقابل به عنوان مبنایی برای بحث بیشتر استفاده کنید و بینش بیشتری در مورد خودتان به اشتراک بگذارید.

به احساس یا فکر دیگران توجه کنید. این به شما کمک می‌کند همدلی خود را نشان دهید، عاملی که در زمان‌های استرس‌زا که ارتباط مهم‌تر است، حیاتی‌ترین عامل است.

۶. می‌خواهید به چالش کشیده شوید.

کارآفرین بودن ممکن است به معنای به چالش کشیدن خود و خارج شدن از کنج امن باشد. ممکن است ساعت‌های طولانی کار کنید. ممکن است لازم باشد به عنوان یک فرد رشد کنید و مهارت‌های جدیدی کسب کنید تا به موفقیت کسب‌وکار خود کمک کنید. ممکن است هر روز در مراحل مختلف مسیر شغلی خود چیزی جدید یاد بگیرید.

۷- برای کاری که می‌خواهید انجام دهید اشتیاق دارید.

یکی از نشانه‌هایی که حکایت از آمادگی شما برای کارآفرینی دارد، اشتیاق است. اگر به کاری که می‌خواهید انجام دهید علاقه شدیدی ندارید، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. به هر حال، راه‌اندازی یک تجارت، کار سختی است. ساعت‌های طولانی، تصمیم‌گیری استرس‌زا و شکست‌های گاه به گاه وجود خواهد داشت. اگر به ایده کسب‌وکار خود علاقه ندارید، ممکن است پشتکار در روزهای سخت، بسیار دشوار باشد. اما اگر به کاری که می‌خواهید انجام دهید عشق عمیق دارید، آن زمان‌های سخت ارزش آن را دارد زیرا به دنبال اشتیاق خود رفته‌اید. وقتی عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید، احساس کار کردن نخواهید داشت. بنابراین از خود بپرسید: آیا ایده کسب‌وکار شما به ندای قلب شما پاسخ می‌دهد؟ اگر پاسخ مثبت است، پس ممکن است آنچه را که برای یک کارآفرین لازم است داشته باشید.

نتیجه‌گیری

فقط به این دلیل که به کارآفرین شدن فکر می‌کنید به این معنی نیست که مارک زاکربرگ بعدی باشید. اما بسیار مهم است که انگیزه و عزم راسخ داشته باشید تا کاری را انجام دهید، حتی زمانی که دیگران مطمئن نیستند که موفق خواهید شد یا خیر. شما همچنین نیاز به این‌ها دارید: یک ایده قابل اجرا، تحقیقات و تجزیه و تحلیل مستدل در مورد میزان فروش محصول یا خدمات بر اساس فروش منحصر به فرد و توانایی جذب مشتریان با مزایایی که رقبای شما ارائه نمی‌کنند. اگر آماده جهش به سمت کارآفرینی هستید، این هفت نکته نشانه خوبی هستند که زمان آن فرا رسیده است.

منبع: فوربس

نویسنده: کاندیس جورجیادیس

مترجم: شادی آذری حمیدیان