شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#کنگره آمریکا

نگرانی دو سوم آمریکایی‌ها از به خشونت کشیده شدن انتخابات کنگره

نگرانی دو سوم آمریکایی‌ها از به خشونت کشیده شدن انتخابات کنگره

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، دو سوم آمریکایی‌ها بابت به خشونت کشیده شدن انتخابات پیش‌روی کنگره آمریکا نگران هستند.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، دو سوم از آمریکایی‌ها بابت به خشونت کشیده شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نگران هستند.

نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد که از ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها بابت خشونت یا ارعاب در صندوق‌های رأی‌گیری نگران هستند.

طبق نتایج این نظرسنجی، دو سوم از آمریکایی‌ها این نگرانی را دارند که اگر افراد افراط‌گرا، بعد از اتمام انتخابات به‌خاطر ناراضی بودن از نتیجه آن دست به اقدامات خشونت‌آمیز بزنند.

از سوی دیگر، ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند تقلب انتخاباتی یک مشکل گسترده در آمریکا است.

نگرانی دو سوم آمریکایی‌ها از به خشونت کشیده شدن انتخابات کنگره

با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به شکل حضوری، این کشور رفته رفته وارد جو امنیتی شده است. تصاویری از محافظان خودسر صندوق‌های رأی در ایالت آریزونا منتشر شده که نقاب به صورت داشته و سلاح گرم به دست گرفته‌اند.

این محافظان مسلح می‌گویند هدف آن‌ها جلوگیری از پر کردن صندوق‌ها با آرای جعلی توسط دموکرات‌ها است که ممکن است به قیمت باخت جمهوری‌خواهان در انتخابات تمام شود.

سه محافظ مسلح صندوق‌های رأی که به شکلی غیر رسمی و داوطلبانه در پارکینگی در یکی از مناطق آریزونا مستقر شده بودند، به «خبرگزاری فرانسه» گفتند این نگرانی را دارند که مانند سال ۲۰۲۰، نتیجه انتخابات از جمهوری‌خواهان دزدیده شود .

منبع: فارس