شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اتحادیه اروپا#دولت

هلند ۹۰ معافیت برای دور زدن تحریم‌های روسیه صادر کرد

هلند 90 معافیت برای دور زدن تحریم‌های روسیه صادر کرد

دولت هلند ۹۱ مجوز برای معافیت کسب و کارها از اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از RTL Nieuws، نهادهای دولتی هلند گزارش داده‌اند، دولت این کشور، ۹۱ مجوز برای معافیت کسب و کارها از اجرای تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات هلند اسم شرکت‌های دریافت کننده این معافیت و حجم تراکنش های معاملاتی که معاف شده‌اند و بخش‌های تجاری مربوطه را فاش نکردند.

وزارت امور خارجه هلند اعلام کرده است، این اطلاعات «دارای حساسیت» است. یک سخنگوی وزارت خارجه هلند گفت، این وزارتخانه به همراه وزارت امور اقتصادی، دارایی، زیرساخت ‌ها و آموزش و پرورش، اجازه یافته‌اند تا معافیت‌هایی از تحریم‌ها اعطا کنند و در مواردی خاص درجه‌ای از انعطاف‌پذیری از خود نشان دهند.

بر اساس این گزارش، با وجود ممنوعیت اتحادیه اروپا برای تردد کشتی‌های تحت پرچم روسیه از بنادر اروپایی، وزارت زیرساخت و مدیریت بندرهای هلند معافیت‌هایی صادر کرد که ۳۴ کشتی بتوانند به بنادر این کشور دسترسی داشته باشند. توجیه این وزارتخانه این است که کشتی‌ها محموله‌های مهمی مانند آلومینیوم و مواد غذایی را حمل می‌کردند.

در عین حال، وزارت اقتصاد و اقلیم این کشور ۲۵ مجوز برای شرکت‌های هلندی صادر کرده تا بتوانند با شعبات پیشین گازپروم همکاری کنند.

همچنین مجوزهایی برای همکاری میان روسیه و اتحادیه اروپا در زمینه «موضوعات بشردوستانه» و همچنین انجام پرداخت‌های دیپلماتیک صادر شده است.

وزارت دارایی هلند نیز ۱۳ معافیت در ارتباط با دارایی های مسدود شده یا کالاهایی که تحت تحریم هستند، صادر کرد.

اتحادیه اروپا به علت درگیری نظامی روسیه با اوکراین، ۸ دور بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده است.