شهر خبر
حجاب برای زنان امروز چالش نیست، آن را مانع آزادی عمل نمی‌دانند و طرفدار رهبری و احکام اسلام‌اند

روزنامه کیهان:

حجاب برای زنان امروز چالش نیست، آن را مانع آزادی عمل نمی‌دانند و طرفدار رهبری و احکام اسلام‌اند

کیهان نوشت: در نظرسنجی یک دستگاه معتبرنظرسنجی ۹۳ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند حجاب را مانع فعالیت اجتماعی و آزادی عمل خود نمی‌دانند.

اعتمادآنلاین|

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود ادعاهای جالبی درباره باور زنان امروز مطرح کرده است؛ نویسنده این یادداشت در ابتدا مدعی شده در ۴۳ سال گذشته حجاب در جامعه ایرانی چالش نبوده و سپس با استناد به نظرسنجی «یک دستگاه معتبر» که نامی از آن نبرده نوشته ۹۳ درصد از زنان حجاب را مانع فعالیت اجتماعی و آزادی عمل خود نمی‌دانند. در نهایت هم تاکید کرده حتی زنان بی‌حجاب هم از «رهبری و احکام اسلام» حمایت می‌کنند.

به گزارش کیهان، بحث حجاب در جامعه ایران تحریک‌کننده نیست. اصولاً در ۴۳ سال گذشته حجاب در جامعه ایران یک چالش واقعی نبوده است، تا بی‌حجابی بتواند ماده تحریک باشد... برابر آمارهای موجود از حدود یک دهم یک درصد جمعیت کشور که در فضای اغتشاش قرار گرفتند، فقط ۲۱ درصد آنان را خانم‌ها که عمدتاً در سنین بین ۱۵ تا ۲۲ سال بودند، تشکیل دادند. در واقع آنچه اتفاق افتاد، تجمعات محدود مردانه به نام زنان بود.

چه در نظرسنجی مرداد ماه و چه در نظرسنجی مهر ماه یک دستگاه معتبر نظرسنجی، زنان ایران از داشتن حجاب حمایت کرده و آن راجز ضروری فعالیت اجتماعی خود می‌دانند. در این نظرسنجی ۹۳ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند حجاب را مانع فعالیت اجتماعی و آزادی عمل خود نمی‌دانند.

در میان خانم‌هایی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، فقط ۱۵ درصد گفته‌اند بی‌حجابی یک کنش سیاسی است. در این میان بیش از هفتاد درصد از این دسته از همین خانم‌ها هم گفته‌اند از ارزش‌های جامعه نظیر استقلال، تمامیت ارضی کشور، نظام سیاسی، رهبری، شهدا و احکام اسلام حمایت می‌کنند.