شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#ایران#کی‌روش#جام جهانی#قطر

کی‌روش بدون زیدان و رونالدو به دنبال شگفتی در جام جهانی

کی‌روش بدون زیدان و رونالدو به دنبال شگفتی در جام جهانی

فارس نوشت: رسانه اسپانیایی در گزارشی از احتمال شگفتی سازی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت.

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت می کند.

در آستانه این تورنمنت بزرگ بازگشت کارلوس کی روش به روی نیمکت ایران و امیدآفرینی برای صعود از مرحله گروهی باعث شده تا رسانه های خارجی به معرفی کی روش بپردازند.

نشریه «mediotiempo» اسپانیا با تیتر «کی روش افسانه زنده فوتبال» به احتمال شگفتی سازی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت.

کی‌روش بدون زیدان و رونالدو به دنبال شگفتی در جام جهانی

این رسانه اسپانیایی، نوشت: کارلوس کی روش این مربی بزرگ با تیم های ملی کلمبیا و مصر در روند صعود جام جهانی به قطر ناکام ماند اما ایران با او تماس گرفت تا چهارمین جام جهانی متوالی خود را تجربه کند.

کارلوس کی‌روش ( متولد نامپولا، موزامبیک، ۱ مارس ۱۹۵۳) در پاسخ به کسانی که توانایی‌های او را زیر سوال می‌بردند، پس از شکست ۱-۰ مصر مقابل سنگال، گفت: "من یکی از بهترین مربیان جهان هستم".

او در بازی های پلی آف CAF راه یابی به جام جهانی قطر، گویی می خواست دوران حرفه ای غنی خود را به همه یادآوری کند، که باعث شده او برخی از بهترین فوتبالیست های تاریخ را کارگردانی کند.

با این حال، سخنان او بی نتیجه ماند زیرا تنها چند روز بعد، فراعنه در ضربات پنالتی جنجالی از جام جهانی کنار گذاشته شدند. در این بازی به خاطر لیزرهایی که هواداران سنگال به صورت بازیکنان مصری می انداختند، باعث شد تا این بازیکنان پنالتی خود را خراب کنند، و این بازی جنجال ساز شد.

کی‌روش بدون زیدان و رونالدو به دنبال شگفتی در جام جهانی


این مربی پرتغالی که سه جام جهانی متوالی با پرتغال در جام جهانی آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ و با ایران در جام های جهانی برزیل ۲۰۱۴ و جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را تجربه کرده بود، برای پایان دادن به یک روند پر پیچ و خم که در آن با کلمبیا نیز شکست خورده بود، دوباره به ایران پا گذاشت.

کارلوس کی روش سازنده پروژه ها، همان پروژه ای که در پرتغال دو نسل از قهرمانان جهان زیر ۲۰ سال (۱۹۸۹ و ۱۹۹۱) از جمله لوئیس فیگو، روی کاستا، فرناندو کوتو، ژائو پینتو و آبل ژاویر تربیت کرده بود، در ایران هم همین کار را کرد و به احتمال بازگشت دوباره به ایران و استفاده از نسلی که ترتیب داد این کار را انجام داد.

تا اینکه فدراسیون فوتبال ایران دوباره او را دید. ۷۵ روز مانده به جام جهانی به طور غیرمنتظره فدراسیون ایران تصمیم گرفت دراگان اسکوچیچ کروات را کنار بگذارد، علیرغم اینکه او در گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تنها با یک باخت به راحتی راهی جام جهانی شده بود.

کی روش روز ۱۶ شهریور پس از تصمیم مهدی تاج که رئیس فدراسیون فوتبال ایران شده بود، در اینستاگرام خود اعلام کرد: خیلی ممنون تیم ملی. کی روش در آن کشور «افسانه زنده فوتبال» است، زیرا او نه تنها این ایران را به دو جام جهانی برد، بلکه از بازیکنانش در برابر "بی عدالتی" کشورهای غربی به ویژه آمریکا دفاع کرد.

قبل از حضور تیم ملی ایران در روسیه ۲۰۱۸ اتفاقی در این زمینه افتاد، جایی که شرکت نایک عرضه کفش های خود را به بازیکنان تیم ملی ایران متوقف کرد. این استراتژیست پرتغالی با بیان اینکه تحریم هایی که ایران متحمل می شود و ورزش را تحت تاثیر قرار می دهد، آزاردهنده است.

کی روش در این زمینه گفت: آنها باید بیرون بیایند و عذرخواهی کنند زیرا این رفتار گستاخانه با ۲۳ نفر کاملاً مضحک و غیرضروری است. به این دلیل که رسیدن به مسابقات تدارکاتی بین المللی برای آنها بسیار دشوار بود.

او در آنجا(جام جهانی ۲۰۲۲ قطر) مطمئنا فیگو، کریستیانو رونالدو، زین الدین زیدان، رونالدو نازاریو، دیوید بکام، رائول، وین رونی یا رایان گیگز را در اختیار نخواهد داشت، اما او گروهی از بازیکنان را خواهد داشت که قصد دارند برای ایران شگفتی سازی کنند و برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کنند.

۲۵۱۲۵۴