شهر خبر

اینسایدر: رسانه‌ها سخنان پوتین را متفاوت ترجمه می‌کنند

ایسنا نوشت: پایگاه خبری اینسایدر ضمن بیان این ادعا که برخی از خبرگزاری‌ها سخنان ولادیمیر پوتین را "متفاوت" ترجمه کرده‌اند، اعلام کرد پوتین اذعان داشته که کشورش در جنگ اوکراین در حال مواجه با "مسائلی" است و در عین حال از تیمش خواسته تا سرعت فرآیند تصمیم‌گیری در این جنگ را افزایش دهند.

پایگاه خبری اینسایدر نوشت که سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که به زبان روسی گفته و از طریق تلویزیون پخش شده، ظاهرا توسط پایگاه‌های خبری، "متفاوت" ترجمه شده است.

براساس متن رسمی این سخنرانی که از سوی کرملین منتشر شد، ولادیمیر پوتین به یک شورای هماهنگی تازه تاسیس که مسئولیت حمایت از جنگ اوکراین را برعهده دارند، گفت: «اکنون ما با نیازی مبنی بر حل‌وفصل سریع مسائل مربوط به حمایت از عملیات ویژه نظامی مواجه هستیم و باید با محدودیت‌های اقتصادی که علیه ما اعمال شده و حقیقتا و بدون اغراق محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای هستند، مقابله کنیم.»

این اظهارات پوتین توسط خبرگزاری فرانسه و رویترز که هر دو در روسیه فعالیت دارند، متفاوت ترجمه شده است. درحالیکه براساس نوشته کرملین، پوتین از عبارت "محدودیت‌های اقتصادی" استفاده کرد اما خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پوتین گفته روسیه در حال روبه‌رو شدن با "مشکلات اقتصادی" به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر سر جنگ است.

اینسایدر در گزاش خود نوشت که پس از هشت ماه جنگ روسیه – اوکراین، پوتین خود اذعان می‌کند که کشورش در حال مواجه با "چالش‌هایی" است. همچنین، این اظهارات ولادیمیر پوتین پس از گزارش‌های ماه اکتبر بانک مرکزی روسیه مطرح می‌شوند که طی آن گزارش‌ها این بانک اذعان کرده بود که "فضای چالش‌برانگیزی" در اقتصاد روسیه حاکم است.

در گزارش این بانک آمده بود: «بسیج نسبی نیروها در روسیه چالش‌های جدیدی را در روند تولید و حفظ خروجی ایجاد کرده است.» همچنین، بخش تحقیقاتی این بانک نوشت که "بازیابی فعالیت اقتصادی در روسیه در ماه سپتامبر متوقف شد."

پوتین در ماه سپتامبر دستور "بسیج نسبی" نیروهای کشورش را صادر و پس از آن طی برگزاری رفراندوم‌هایی الحاق چهار منطقه سابق اوکراینی به کشورش را (دونستک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا) اعلام کرد. همچنین، طی چند روز گذشته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه طی تماسی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود، کی‌یف را به "استفاده احتمالی از بمب کثیف" متهم کرد اما این درحالیست که اوکراین چنین ادعایی را رد می‌کند و خود انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه می‌گیرد.

311311