شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکا برای رضایت رژیم صهیونیستی می‌گوید اولویتش مذاکرات نیست

فلاحی گفت: آمریکا در ظاهر می‌گوید اولویتش مذاکرات نیست تا بتواند رژیم صهیونیستی را راضی کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فلاحی گفت: آمریکا در ظاهر می‌گوید اولویتش مذاکرات نیست تا بتواند رژیم صهیونیستی را راضی کند.

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: غربیان پروپاگاندای قوی علیه ایران دارند و می‌خواهند مذاکرات را از مسیر پاسخگویی که باید در آن قرار بگیرند منحرف کنند. ما به هیچ عنوان خواسته‌ای غیر از برجام را مطرح نکردیم. خواسته‌های ما خواسته‌های غیرمعقولی نبوده و هدفمان از مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده تا انتفاع اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات برای ما انتفاع اقتصادی نداشته باشد قطعا این مذاکرات را نمی‌پذیریم. غربیان اگر این امر را خواسته نامعقول می‌دانند بدانند که ما چنین خواسته‌ای داریم و می‌گوییم در چارچوب برجام تحریم‌های ما باید برداشته شود و تحریم‌های جدید هم اعمال نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکا خارج از چارچوب مذاکرات خواسته‌هایی را مطرح می‌کند و می‌خواهد برجام را به برجام‌های یک، دو و سه پیوند بزند‌‌‌، اما، وقتی مقاومت ما را دیدند مقاومت ما را خارج از چارچوب خود قلمداد کردند وگرنه ایران خواسته‌ای خارج از مذاکرات مطرح نکرده است.

نماینده مردم ایلام اظهار کرد: ما درباره توانمندی هسته‌ای کشورمان تعارفی نداریم، چون به آن نیاز داریم و دنیا در حال عبور از سوخت‌های فسیلی است و ما به یک انرژی پاک نیاز داریم، اما آمریکایی‌ها نمی‌خواهند یک قدرت جدید وارد حوزه قدرتشان شود.

وی اضافه کرد: دعوای آمریکا با ما یک دعوای اقتصادی است یعنی قدرت جدید اقتصادی با یک فناوری نوین نباید وارد حوزه قدرت شود لذا به انحای مختلف می‌خواهند مقابله کنند و هر روز هم یک بهانه‌ای بر سر مذاکرات درمی‌آورند و الان هم آمریکا و اروپا شروع کردند به تحریم‌های جدید کشورمان تا دست ما را در مذاکرات خالی کنند و می‌خواهند مقاومت ما را بشکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما طبق اسناد بالادستی حرکت می‌کنیم تا به نتیجه مورد نظر خود برسیم، اظهار کرد: آمریکا در ظاهر می‌گوید اولویتش مذاکرات نیست، اما پیغام پسغام زیادی به تیم مذاکره کننده ما داده است، چون با توجه به نیاز داخلی و نیاز اروپا به سوخت که زمستان سختی را در پیش دارد پیام‌هایی دادند تا به مذاکرات برگردند، اما اینکه آمریکا می‌گوید برجام در اولویتش نیست مصرف داخلی دارد تا بتواند رژیم صهیونیستی را راضی کند.

وی ادامه داد: قطعا نیاز آن‌ها بیشتر است چرا که ما یاد گرفتیم با تحریم‌ها چگونه مقابله کنیم گرچه تحریم‌ها برای مردم ما ظالمانه است.

نماینده مردم ایلام در پایان اظهار کرد: ایران میز مذاکره را ترک نکرده است، اما آمریکا و اروپا تاکتیکی را اتخاذ کرده‌اند تا به وسیله آن بتوانند از ایران امتیاز بگیرند‌ اما چون دستشان خوانده شده به همین دلیل در رسانه‌ها می‌گویند برجام برایشان در اولویت نیست لذا تاخیری که در مذاکرات انداختند برای این است که بتوانند امتیاز بیشتری از ایران بگیرند.