شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرکوک#نفت#عراق#انرژی

عضو سابق کمیته نفت و انرژی عراق:

نفت نینوا و کرکوک تحت کنترل خانواده بارزانی قرار دارد

نفت  نینوا و کرکوک تحت کنترل خانواده بارزانی قرار دارد

غالب محمد عضو سابق کمیته نفت و انرژی عراق گفت: خانواده بارزانی علاوه بر تسلط بر میدان خورمله در کرکوک، میدان «صفیه» در نینوا را نیز در دست دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خبری المعلومه، «غالب محمد»، عضو سابق کمیته نفت و انرژی عراق با بیان اینکه خانواده بارزانی کنترل میادین نفتی نینوا و کرکوک را در دست دارند، خاطرنشان کرد: این خانواده روزانه درآمد بیش از ۱۷۰ هزار بشکه نفت از میادین این دو استان را دریافت می‌کنند.

محمد گفت: استان کرکوک ۵ میدان نفتی دارد و برخی از آنها تحت کنترل خانواده بارزانی است که بارزترین آنها میدان «خورمله» است که روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت از آن به دست می‌آورند.

وی افزود: سایر میادین استان کرکوک متعلق به دولت فدرال است، اما بخشی از نفت آن از طریق اقلیم کردستان عراق به ترکیه و سایر کشورها قاچاق می‌شود.

عضو سابق کمیته نفت و انرژی گفت: خانواده بارزانی علاوه بر تسلط بر میدان خورمله در کرکوک، میدان «صفیه» در موصل را نیز در دست دارند و از آن ۴ تا ۶ هزار بشکه در روز به دست می‌آورند.

مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق است. او ریاست حزب دموکرات کردستان عراق را از سال ۱۹۷۹ عهده‌دار است.