شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر

معاون وزیر صمت: خودرو‌های اقتصادی وارداتی به صورت نقدی و اقساطی به فروش می رسد

به گزارش خبرگزاری برنا، منوچهر منطقی در نشست خبری افزود: ثبت نام عمومی انجام و  ۳۸۰ درخواست واردات خودرو ثبت شد ضمن اینکه اولویت واردات با خودرو‌های کمتر از ۱۰ هزار دلار بود. 

وی با بیان اینکه خودرو‌هایی واردتی چینی، کره‌ای و ژاپنی است گفت: در بحث واردات خودرو قرار بود هر خودروساز سراغ یک برند برود، اکنون مقرر شده  کسانی که یک برند وارد می‌کنند ضریب خودکفایی را افزایش دهند. 
 
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: مقرر شده وارد کنندگان خودرو  ساخت داخل را نیز افزایش دهند و خودکفایی در تولید را به بالای ۵۰ درصد برسانند تا خودروسازان داخلی در ساخت این خودرو‌ها تسلط داشته‌ باشند  به طوری که اگر خودروساز وارد کننده گفت دیگر خودرو وارد نمی‌کنم در خدمات پس از فروش با مشکل مواجه نشوند.. 
 
وی با اشاره به اینکه با واردات خودروهای اقتصادی»  انتقال فناوری نیز صورت می گیرد گفت: فرآیند توسعه خودروی اقتصادی در داخل انجام خواهد شد و دو خودرو ساز بزرگ کشور ( ایران خودرو و سایپا)  با مشارکت هم تولید را افزایش خواهند داد.
 
 معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه عرضه از طریق بورس سبب می شود که افزایش قیمت نداشته باشیم و نحوه عرضه  نیز بهتر کنترل شود .گفت: خودروی اقتصادی خودرویی است که قیمت تمام شده در محدوده ۶ هزار دلار دارد و  امکانات خودروی مدرن را دارد.
 
وی‌ با اشاره به اینکه برنامه هایی هم برای تولید اتوبوس و خودروهای سنگین داریم، افزود: قرار است اتوبوس وارد شود تا نیاز داخل سریع رفع شود اما این واردات مقطعی است و تا زمانی انجام خواهد شد تا تولید خودروسازان افزایش یابد.

منطقی گفت: تولید خودروهای سنگین تا سال آینده افزایش و نیاز داخل 100 در صد تامین خواهد شد؛ تاکنون هزار اتوبوس وارد شده  ضمن اینکه قراردادهای زیادی نیز با خودروسازان داخلی امضا شده است.
انتهای پیام