شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نیجریه

ایران در نیجریه پالایشگاه می‌سازد

سفیر نیجریه در ایران گفت: براساس توافق انجام شده ایران در نیجریه پالایشگاه می‌سازد.

به گزارش ایبِنا، الحاجی یاکوبو، سانتوراکی سلیمان سفیر نیجریه در ایران در همایش فرصت‌های تجاری در غرب آفریقا اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که کشور‌های غرب آفریقا درگیر توسعه روابط با ایران هستند و توافق‌های اقتصادی خوبی با ایران داشته‌ایم.

وی افزود: اتحادیه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در غرب آفریقا در حال شکل‌گیری است که این کشور‌ها برای تجارت، ارتباط و انتقال کالا به یکدیگر تسهیلاتی خواهند داشت و حتی واحد پول مشترکی نیز ایجاد می‌کنند.

سفیر نیجریه در ایران ادامه داد: کشور‌های آفریقایی محصولات کشاورزی زیادی از جمله دانه قهوه، کاکائو، روغن پالم و کاچو به عنوان ماده اولیه لاستیک دارند که به جای خام فروشی این محصولات به دنبال فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بر روی آن‌ها هستیم که در این زمینه می‌توان از توان شرکت‌های ایرانی کمک گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش استخراج معدنی نیز ظرفیت‌های زیادی در نیجریه وجود دارد که می‌توان همکاری‌های مشترکی با ایران برای استخراج آن‌ها داشت.

سانتوراکی سلیمان گفت: نیجریه ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور را تسهیل می‌کند و از آن‌ها برای حضور در کشورمان دعوت به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه تفاهم‌های خوبی در زمینه همکاری در زمینه نفت و گاز داریم اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی برای تولید گاز سی‌ان‌جی به نیجریه وارد شده اند و تفاهم نامه‌ای نیز برای ایجاد پالایشگاه در نیجریه داریم.

سفیر نیجریه در ایران ادامه داد: هر محصول کشاورزی را می‌توان در نیجریه کشت کرد، از اتاق بازرگانی ایران دعوت می‌شود که برای کشت فراسرزمینی در این کشور ورود کند.

وی گفت: بیمارستان‌های ایرانی در نیجریه فعال هستند و زمینه حضور شرکت‌های ایرانی را برای صادرات دارو به کشورمان فراهم کرده‌اند.