شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا
تحریم‌های اروپا حتما اثربخش نیست؛ اما واکنشی جدی نشان خواهیم داد

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

تحریم‌های اروپا حتما اثربخش نیست؛ اما واکنشی جدی نشان خواهیم داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: تحریم‌ها حتما اثربخش نیست چرا که مقامات و مسوولان کشور اموال و برنامه‌ای در اروپا ندارند. جمهوری اسلامی واکنش جدی و موثری در مقابل تحریم‌های اخیر نشان خواهد داد.

اعتمادآنلاین|

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه کشورهای غربی در مورد آشوب‌های اخیر در ایران گفت: مقامات و مسوولان در خصوص فوت خانم مهسا امینی توضیح دادند و گزارش دولت و مجلس و نهادهای پزشکی و انتظامی هم در این باره منتشر شده است، این موضوعات داخلی است و کشورهای غربی حق مداخله در امور جمهوری اسلامی را ندارند.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی عمویی را در ادامه می خوانید:

*در موضوع مقابله با اغتشاشات، تدابیر لازم برای مقابله با اقداماتی که مخل امنیت کشور هستند، انجام شد تا اغتشاشات برای حفظ امنیت عمومی پایان یافته و شرایط کشور به سمت عادی شدن حرکت کند.

*جمهوری اسلامی واکنش جدی و موثری در مقابل تحریم‌های اخیر نشان خواهد داد.

*تحریم‌ها حتما اثربخش نیست چرا که مقامات و مسوولان کشور اموال و برنامه‌ای در اروپا ندارند. اما این رفتار آنها ذهنیت منفی در نزد مقامات کشورمان نسبت به اروپا ایجاد می‌کند.

*اروپایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی‌شان ناکام بودند. اروپا در دوران مذاکرات نقش سازنده‌ای ایفا نکرد و در مقاطعی خود را به بازیگر منفعل تبدیل کرده و این موضوع تاثیری به سزایی در روند مذاکرات داشت.

*اگر اروپا خیال می‌کند با چنین عملکردی موفق به کسب امتیاز از جمهوری اسلامی خواهد شد، مشخص است که شناخت دقیقی از ایران ندارد.