شهر خبر

ستاره لیگ پشت ترافیک کشنده تیم کی‌روش | یک بازیکن و پنج مدعی در تیم ملی فوتبال ایران

دروازه‌بان تیم آلومینیوم عملکرد درخشانی در این فصل داشته و آمار فوق‌العاده‌ای را در لیگ برتر به ثبت رسانده است.

بیرانوند

۷کلین‌شیت در ۱۰مسابقه؛ علیرضا بیرانوند با این آمار فوق‌العاده، هنوز به تنهایی موفق‌ترین گلر این فصل فوتبال ایران نیست، چرا که سنگربان دیگری نیز در لیگ برتر، دقیقا چنین آماری خلق کرده است. حسین پورحمیدی تنها در «۳مسابقه» این فصل گل خورده و تنها در یک بازی، بیشتر از یک گل دریافت کرده است. او در ۵هفته اخیر، حتی اجازه عبور یک توپ از خط دروازه‌اش را نیز نداده است. این اتفاق در حالی رقم خورده که اراکی‌ها در این ۵هفته، با تیم‌های قدرتمندی مثل سپاهان و استقلال بازی کرده‌اند.

شاید اهمیت کار پورحمیدی، حتی از بیرو نیز بیشتر باشد. چرا که بیرو این آمار را با پرستاره‌ترین خط دفاعی لیگ ساخته و پورحمیدی چنین امتیازی ندارد. او در مجموع، سیوهای بیشتری نیز از بیرانوند داشته است و تا اینجا می‌توان از این گلر، به‌عنوان بهترین دروازه‌بان این فصل لیگ برتر نام برد. با این آمار، شاید انتظار می‌رود پورحمیدی حداقل به اردوی ارزیابی تیم ملی دعوت شود اما ترافیک وحشتناک پست دروازه‌بانی در تیم ملی، عملا اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد.

همین حالا ۵دروازه‌بان مدعی حضور در جام جهانی قطر هستند و همه آنها نیز شایستگی رفتن به این تورنمنت را دارند. این اتفاق، کار گلرهای جوان لیگ را برای رسیدن به تیم ملی دشوار می‌کند اما بدون شک چنین جوی، درنهایت به پیشرفت همه سنگربان‌های فوتبال ایران ختم خواهد شد. پورحمیدی هم با حفظ این روند فوق‌العاده تا پایان فصل، می‌تواند به حضور در تیم ملی امیدوار باشد. او زیرنظر مهدی رحمتی، یکی از بهترین گلرهای تاریخ لیگ برتر بازی می‌کند و همین مسئله، فرصت خوبی برای رسیدن به تکامل در اختیارش قرار خواهد داد.